مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب قطعنامه‌ای، آزار و اذیت بهاییان توسط رژیم ایران را محکوم کرد

این قطعنامه از دونالد ترامپ و وزارت امور خارجه ایالات  متحده می‌خواهد تا تداوم نقض حقوق بشر , توسط حکومت ایران رامحکوم کنند

مجلس نمایندگان آمریکا، قطعنامه ای را به اتفاق آرا تصویب کرد که بر اساس آن آزار و اذییت سازمان یافته دولتی، اقلیت بهایی در ایران و همچنین تداوم نقض کنوانسیون بین المللی حقوق بشر توسط حکومت جمهوری اسلامی محکوم شده است.

این قطعنامه از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و وزارت امور خارجه ایالات متحده می‌خواهد تا تداوم نقض حقوق بشر توسط حکومت ایران رامحکوم کنند و خواستار آزادی فوری کلیه زندانیانی شوند که تنها به دلیل دین و مذهب خود زندانی هستند.

این قطعنامه همچنین از دولت آمریکا می‌خواهد مقام‌هایی که حقوق بشر در ایران را نقض می‌کنند، مورد تحریم قرار دهد.

“الیناریس لتی نن” نماینده جمهوری خواه که به همراه “تد دو ایچ ” نماینده دموکرات مجلس نمایندگان، این قطعنامه را مطرح کرده در بیانیه ای گفته است: «ما باید با جدیت تمام تحریم ها را اجرا کنیم تا نقض حقوق بشر متوقف شود و کسانی که مسئول چنین اقداماتی هستند تحت تعقیب قرار گیرند.»

در این بیانیه همچنین آمده است اعضای جامعه بهایی اغلب از سوی حکومت ایران مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند و حقوقشان نقض می شود. از جمله بازداشت های خودسرانه، ممنوعیت کسب و کار تخریب گورستان‌ها و اماکن مقدس است.

“الینا ریس لتی نن ” در ادامه گفته است در مصوبه امروز کنگره آمریکا برای کسانی که در  ایران در رنج هستند پیام قاطع تری می‌فرستند و روشن می‌کند که کسانی که مسئولین این آزار و اذیت هستند پاسخگو خواهند شد.

قانون اساسی رژیم ایران، بهائیان را به عنوان اقلیت دینی در ایران به رسمیت نمی‌شناسد و نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی، به طور مداوم آنها را هدف آزار و اذیت و بازداشت قرار می دهند و گورستان های آنها را تخریب میکنند. ازتحصیل پیروان آیین بهائیت در ایران در دانشگاه ها نیز ممانعت به عمل می‌آید و پیروان این آیین از مراکز آموزشی و ادارات دولتی اخراج می شوند.

 

یک دیدگاه

  1. نمایندگان عزیزز امریکا من به شما میگویم ای هموطنان جهانی کارتان شایسته است اما این موضوعات حاشیه ای بدرد نیم خورد فلفل جریان را زیاد کنید همه چیز همانطور که اسرائیل میخواهد باید پیش رود یعنی ایران اسلامی تمام شد . درود و برکت بر اسرائیل باد تا ابد

Comments are closed.