محافل کشتیرانی: نفتکش بزرگ بریتانیایی بالاخره آزاد شد و بندر عباس را ترک گفت

برخی منابع خبری پیشتر اعلام کردند که توقیف نفتکش بریتانیایی ایستنا ایمپرو  در واکنش به توقیف ابرنفتکش ایران گریس ۱ در تنگه جبل‌الطارق انجام شده است

یک شرکت ردیابی نفتکش‌ها خبرداد که سرانجام کشتی توقیف‌شده بریتانیا یی  بندرعباس را “ترک کرد” و به سوی آبهای جنوب خلیج فارس روان است.

عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران سه روز پیش  اعلام کرده بود که مراحل رفع توقیف کشتی بریتانیای ایتنا ایمپرو که در حدود ۴ ماه پیش  توسط نیروهای سپاه پاسداران در دریای عمان توقیف شده بود نهایی شده است.

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشته است روز جمعه به نقل از پایگاه اطلاعات و ردیابی کشتی‌ها، ریفینیتیو، گزارش کرد. هنوز هیچ مقام رسمی بریتانیایی این خبر را تایید نکرده است.

نمایندگی حکومت  ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به شورای امنیت این سازمان نوشته بود که نفتکش بریتانیایی ۴ ماه پیش  پس از برخورد با یک کشتی ماهیگیری ایرانی، بدون این که به هشدارهای نیروهای ایرانی توجه کند، قصد فرار داشت که توقیف شد.

برخی منابع خبری پیشتر اعلام کردند که توقیف نفتکش بریتانیایی ایستنا ایمپرو  در واکنش به توقیف ابرنفتکش ایران گریس ۱ در تنگه جبل‌الطارق انجام شده است.

حکومت ایران همچنان ادعا می کند که این نفتکش به علت تخلف از قوانین بین المللی توقیق شده بود . و اعلام داشته که روند حقوقی علیه آن همچنان دنبال خواهد شد.

یک دیدگاه

  1. حمله به تاسیسات ارامکو با برنامه ریزی و تدارکات رژیم ایران با همکاری شیعیان عربستان و حوثی ها بدیگونه انجام شد که قطعات پهباد و موشک را توسط شیعه های مخالف عربستان به داخل و نزدیکی تاسیسات نفتی آرامکو منتقل کردند و از آنجا به تاسیسات نفتی حمله کردند و عوامل این عملیات همه قبلا آموزش های لازم را توسط سپاه رژیم دریافت کرده بودند.لازم است عربستان شیعیان داخلی را بشدت سرکوب کند قبل از اینکه حوثی ها را ساقط نماید.

Comments are closed.