محمود عباس گناه کشته شدن یهودیان در آلمان هیتلری را متوجه خودشان دانست

محمود عباس در نشست با اعضای اجرایی حکومت خودگردان فلسطینی

سخنان یهودستیزانه رهبر حکومت خودگردان فلسطینی، در نطق دو روز پیش او در نشست بلندپایگان فلسطینی در رام الله، خشم ملت و دولت اسرائیل را برانگیخت و با اعتراض گسترده یهودیان ایالات متحده روبرو شد و مقامات رسمی آمریکایی نیز آن را نکوهش کردند.

محمود عباس در این نطق ادعا کرد که کشتار یهودیان در دوران هیتلر و پیش از آن در اروپا به علت رفتار خود یهودیان بوده است. او گفت یهودیان پول نزول می دادند و بر بانک ها مسلط بودند و بلا را با دست خودشان بر سر خویش آوردند.

این دقیقا همان تبلیغات زهرآگین دوران آلمان هیتلری بود که منفی ترین خصوصیات اخلاقی را به یهودیان نسبت می داد تا زمینه را برای کشتار آن ها آماده سازد.

مقامات اسرائیلی، سفیر ایالات متحده در اسرائیل و جوامع یهودی دنیا این سخنان را به شدت محکوم دانستند و گفت چنین اظهاراتی دست کم از افتراهای دوران هیتلری ندارد. یهودیان در اروپا از برجسته ترین دانشمندان، نویسندگان، هنرمندان و موسیقی دانان بودند و حتی در صحنه نظامی نیز خدمات بسیار کردند و پس از جنگ جهانی اول، ده ها یهودی در ارتش المان به دریافت مدال شهامت مفتخر گردیدند.

محمود عباس در بخشی از سخنان خود ادعا کرد که یهودیان اشکنازی (یعنی یهودیانی که ار اروپا به دنیا آمده اند) از نژاد سامی نیستند و آن ها از نژاد اروپای شمالی هستند و حقی به نام یهودی ندارند.

نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو امروز (چهارشنبه) این سخنان بی اساس و افترا آمیز رهبر فلسطینی ها را محکوم دانست و آن را نماد واقعی یهودستیزی و انکار هولوکاست دانست و از جامعه بین المللی خواستار شد که این رفتار را نکوهش کند.

یادآوری می شود: محمود عباس در رساله دکترای دانشگاهی خویش نیز وقوع هولوکاست را نتیجه رفتار خود یهودیان دانسته و در واقع کوشیده بود هیتلر را مبرا سازد.

نخست وزیر اسرائیل گفت تردیدی نیست که محمود عباس با این گونه سخنان ثابت می کن که در شمار انکارگران هولوکاست است و نمونه ای از یهودستیزی می باشد.

دیوید فریدمن سفیر ایالات متحده در اسرائیل نیز سخنان محمود عباس را به شدت نکوهش کرد و او را یک فرد یهودستیزی توصیف نمود. دیوید فریدمن که خود یهودی است، بارها رفتارهای زشت رهبران حکومت خودگردان فلسطینی را مورد انتقادهای شدید قرار داده است.

یک وزیر کابینه اسرائیل در حساب توییتر خود نوشت: چگونه ممکن است فردی که هولوکاست را انکار می کند و اندیشه های ضد یهودی خود را آشکار می سازد، می تواند طرفدار واقعی صلح و آشتی با اسرائیل باشد.

 

3 دیدگاه‌

  1. یهودیان که حتی ارتش و کشور مستقل نداشته و حتی جنگ و دشمنی با هیتلر نداشتند و فقط بخشی از مردم آلمان و همینطور از دیگر کشورهای اروپا بودند و واقعاً مظلومانه قتل عام شدند

    قبل از نابودی داعش شیعهٔ ایرانی، شما هرگز نمیتوانید بیک صلح و آرامش در خاورمیانه برسید، متاسفانه

  2. اسلام دینی اصلاح ناپذیر است و در کتاب آسمانی اش دستور کشتن کفار یعنی غیر مسلمانان را داد ه است این دین از فاشیسم هیتلری نیز خطرناک تر است زیرا یک ایدئولوژی مذهبی رفرم ناپذیر است .محمود عباس ادامه دهنده راه مفتی فلسطینی امین الحسینی است که با هیتلر برای قتل عام یهودیان همکاری کرد. سر اژدها را که فاشیستهای اسلامی ایرانی هستند باید قطع کنید بعد از آن حماس .حزب الله و کل شیعه گری نابود خواهد شد. درود بر اسراییل و ملت آزاده یهود.

  3. بنظر من هم یهود ستیزی زشت است و هم عرب ستیزی. انهائی که ان بلا را سر یهودیان اوردند و انهائی که اعراب فلسطین را اواره کردند هر دو کار زشتی انجام داده اند.

Comments are closed.