مقام آلمانی به یهودیان توصیه می کند، در “روز جهانی قدس” با کیپا علیه بدخواهان تظاهرات کنند

فلیکس کلاین که مسؤول مبارزه با یهودستیزی در آلمان است، اکنون به یهودیان توصیه می کند عرقچین یهودی بر سر گذارند و در برابر تظاهرکنندگان اسلامی قرار گیرند

مقام دولتی آلمان به نام فلیکس کلاین، که مسؤول مبارزه با یهود ستیزی در آن کشور است، دیدگاه بیان شده خود را تغییر داد و به یهودیان در آن کشور توصیه کرد که عرقچین یهودی موسوم به کیپا بر سر داشته باشند و از حضور در ملاء عام بیمی به خود راه ندهند. کلاین هفته پیش گفته بود که برای جلوگیری از وقوع حوادث یهودستیزانه در اماکن عمومی در آلمان، او توصیه می کند که یهودیان هویت واقعی خود را پنهان نسازند و همیشه کیپا به سر داشته باشند.

خانم آنگلا مرکل،  صدراعظم آلمان،  گفته بود که آن کشور باید به تلاش گسترده تری برای مبارزه با یهودستیزی به عمل آورد و دولت آلمان هم از همه مراکز و نهادهای یهودی در آن کشور، در برابر هرگونه تعرض احتمالی حفاظت می کند.

پرزیدنت روبی ریولین رئیس جمهوری اسرائیل گفته بود که با خودداری از نهادن کیپا، مساله یهودستیزی در آلمان حل نخواهد شد و امکان ندارد که یهودی نتواند هویت دینی خود را آشکار کند.

فلیکس کلاین با تغییر عقیده در این باره، گفت که یهودیان همچنان کیپا به سرداشته باشند و هراسی به خود راه ندهند. حزب ناسیونالیستی و راستگرای آلمان نیز یهودیان را فراخوانده بود که هرگز عرقچین مذهبی را از سر بر ندارند.

در آستانه روز قدس، که از جانب حکومت ایران قرار است ودر آخرین آدینه ماه روزه رمضان برگزار می شود، مقام ارشد آلمانی به یهودیان توصیه کرد که به ویژه در آن روز، کیپای خود را به سر داشته باشند.

حکومت ایران برای برگزاری تظاهرات روز قدس در آلمان، مبالغ کلانی هزینه کرده و پلیس آلمان نیز بر حسب قانون، مجوز برگزاری آن را صادر کرده است. ولی قرار است که همزمان، تظاهرات گسترده ای توسط طرفداران اسرائیل در آلمان در همان ساعت برگزار شود. شرکت کنندگان در این همایش قصد دارند به یهودستیزان و طرفداران حکومت ایران در آلمان نشان دهند که از این گونه فعالیت های یهودستیزانه بیزار هستند.

روزنامه دی ولت از قول بانویی که مسؤول بررسی موارد یهودستیزی در آلمان است، اخیرا نوشته بود که تعرضات ضد یهودی در آن کشور، به دنبال ورود صدها هزار پناهجو از کشورهای اسلامی، افزایش یافته است.

2 دیدگاه‌

  1. یکی نیست به این (با عرض معذرت) احمق، بگه شماها توی آلمان، اصلا” چرا پناهنده های خطرناک و جاسوس های ایرانی و مسلمان های مزدور سپاه (از بقیه کشورها رو ) وارد و تایید میکنید؟! که حالا بخواین باهاشون راه جنگ علنی و غیر علنی توی خیابان رو در پیش بگیرید !

  2. همیشه میگن یهودیها دو به هم زن هستند. ولی اینجا یک مسیحی با راه اندازی یک تظاهرات متقابل داره جنگ خیابانی بین مسلمان و یهودی راه میندازه که هرکدوم ضربه بخورن به نفع طرف مسیحی علی الخصوص آلمانی‌های بیگانه ستیز است.

    تا دیروز نمادهای دینی مغایر با سکولاریسم بود ولی اینجور جاها انگار واجبه!

Comments are closed.