مقام آمریکایی: حزب الله لبنان سالیانه ۷۰۰ میلیون دلار برای ایران هزینه دارد

یک مقام دولتی در ایالات متحده که در امور نظامی و تروریستی تخصص دارد، ارزیابی کرده است که حکومت اسلامی ایران سالیانه ۷۰۰ میلیون دلار پول به حزب الله لبنان می دهد. این مبلغ علاوه بر درآمدهای کلان حزب الله از قاچاق مواد مخدر و عملیات دیگر است که اکثرا در آمریکای جنوبی صورت می گیرد.

مقام مسوول آمریکایی که حاضر نشد نامش برده شود، تاکید کرد که همه پول اهدایی از جانب حکومت ایران، صرف تسلیحات و همچنین پرداخت حقوق چریک های حزب الله می شود.

حسن نصرالله سال گذشته در نطقی خطاب به نیزوهای چریکی خود گفته بود که نباید از بحران های اقتصادی و مشکلات بانکی ناراخت باشند، زیرا حکومت اسلامی ایران همه هزینه های حزب الله لبنان را از اسلحه و حتی نان و آب تامین می کند.

این ارزیابی مقام دولتی آمریکایی پس از اعلام گسترش تحریم های مالی علیه حزب الله لبنان انتشار یافت. یکی از افرادی که مورد تحریم آمریکا قرار گرفته، یک بازرگان شیعه به نام ادهم طباجه می باشد که فعالیت های مالی و بازرگانی خود و حزب الله را در بسیاری از کشورهای خاورمیانه و جهان هدایت می کند. او در قاره آفریقا نیز فعال است.

ایالات متحده از پرزیدنت ترامپ دستور گرفته که باید همه منابع مالی سازمان های تروریستی از قبیل حزب الله لبنان خشکانده شود. آگاهان آمریکای گفته بودند که گسترش مبارزه علیه حزب الله، گام دیگری برای مهار کردن حکومت اسلامی ایران می باشد.