منشه امیر: «احتمال حمله نظامی اسرائیل به ایران در یک ماه آینده، بسیار ضعیف و حتی صفر است»

در واکنش به گزارش هایی دایر بر این که اسرائیل ممکن است ماه آینده تاسیسات هسته ای رژیم ایران را هدف حمله نظامی قرار دهد، آقای منشه امیر این احتمال را بسیار ضعیف و حتی نزدیک به صفر دانست.

نخست وزیر و وزیر دفاع اسرائیل گفته بودند که رژیم ایران تا ساخت بمب هسته ای، تنها یک ماه فاصله دارد و همچنین گفته بودند که اگر جامعه بین المللی به اقدامات لازم برای جلوگیری از هسته ای شدن رژیم ایران دست نزند، اسرائیل ناچار خواهد شد از امنیت این سرزمین و جان شهروندان خود دفاع کند.

در رسانه اینترنتی “اخبار خاموش” آقای منشه امیر در پاسخ به این پرسش گفت که گرچه گفته شده که رژیم ایران به درجه ای از امکانات رسیده، که تنها یک ماه با ساخت بمب فاصله دارد، به مفهوم آن نیست که ایران ماه آینده دارای سلاح هسته ای خواهد بود. زیرا علی خامنه ای هنوز دستور ساخت بمب را نداده و تنها پس از صدور این دستور است که رژیم ایران خواهد توانست بمب را بسازد. ولی باز در آن صورت نیز نمی توان گفت که همه مشکلات حل شده است. زیرا هنوز شماری از مشکلات فنی و تکنولوژی برای نصب بمب در کلاهک موشک و همچنین ماشه بمب و فلزی که باید اورانیوم غنی شده را در آن قرار داد احتمالا تکمیل نشده است – گرچه اطلاعات دقیقی در این زمینه هنوز در دست نیست.

فرض آن است که رژیم ایران می داند که تولید عملی بمب، موجب حمله نظامی به تاسیسات و تلاش برای ویران کردن آن خواهد گردید. بنابراین ممکن است قصد دارد به آستانه تولید برسد و اگر علی خامنه ای در شرائط خاصی تشخیص دهد که بمب هسته ای ضروری است، دستور ساخت آن را بدهد و آنگاه است که زنگ خطر به صدا در می آید و اسرائیل و دنیا یک ماه وقت خواهند داشت که برای خنثی کردن این دستور به اقدام بپردازند.

آقای منشه امیر در ادامه این گفتگو استدلال های بیشتری نیز مطرح ساخت که نسخه کامل آن در اختیار کاربران قرار دارد:

آیا اسرائیل ماه آینده به ایران حمله نظامی خواهد کرد؟ ارزیابی منشه امیر در گفتگو با “اخبار خاموش” درباره مسائل روز در خاورمیانه