منشه امیر: «حکومت ایران شعار نابودی اسرائیل را وسیله ای برای آرمان استعماری خود می داند»

آقای منشه امیر در یک مصاحبه تلویزیونی در پاسخ به این پرسش که چرا  حکومت کنونی این چنین خواهان نابودی اسرائیل است، گفت که این نیت استعمارگرانه، از قصد رژیم برای تسلط بر جهان اسلامی، و در مرحله نخست، مستعمره کردن کشورهای عرب همسایه سرچشمه می گیرد و رژیم با این شیوه می خواهد ادعا کند که تنها حامی واقعی اسلامی و تامین حقوق مسلمانان است.

آقای امیر که از طریق تلویزیون “بیان” به پرسش های آقای کورش زمانی از شبکه اینترنتی “بیان” سخن می گفت توضیح داد که حساب دیگر حکومت ایران، کشاندن فلسطینیان به سوی خود به هدف اجیر کردن آن ها در اجرای عملیات تروریستی می باشد.

آقای امیر در پاسخ به این پرسش که خطر بروز جنگ بین دو کشور تا چه حد جدی است، آقای امیر گفت که اسرائیل همیشه هر خطری را هر اندازه هم که ظاهرا کم اهمیت باشد بسیار جدی می گیرد و خود را برای رویارویی با هر احتمالی آماده می سازد.

او گفت که تلاش اسرائیل برای متوقف ساختن برنامه های اتمی ایران، نباید اجبارا جنبه نظامی داشته باشد، بلکه شیوه های غیرنظامی نیز می تواند به کار گرفته شود.

او گفت که موافقت ایالات متحده با فروش دو هواپیمای سوخت رسان بسیار پیشرفته و شماری از بالگردهای بسیار قدرتمند، می تواند نشان همراهی دولت پرزیدنت بایدن با نیازهای دفاعی اسرائیل باشد.

آقای امیر توضیح داد که اسرائیل مرتبا برنامه خود را برای حمله نظامی احتمالی علیه رژیم ایران، به روز می کند و ار اندازه به جنگ افزارهای پیشرفته تری مجهز گردد، بهتر می تواند به هدف خود برسد. ولی در همان حال نباید فراموش کرد که رژیم ایران نیز در تولید جنگ افزارها پیشرفت می کند.

در پاسخ به این پرسش که تا چه حد تهدیدهای جنگی از جانب حکومت ایران باید جدی گرفته شود و اسرائیل از آن هراس داشته باشد، و آیا اسرائیل قدرت دفاع از خود را دارد، آقای امیر گفت که اسرائیل معمولا درباره توان نظامی خود سخنی نمی گوید و به جای حرف زدن، عمل می کند.

او به عنوان مثال گفت که بارها اعلام گردیده که اسرائیل از قدرت هسته ای کوبنده ای برخوردار است، ولی اسرائیل هرگز آن را تایید نکرده و امروز نیز وزیر خارجه اسرائیل می گوید که این کشور از امکاناتی برخوردار است که تا به حال به فکر کسی نرسیده است.

در پاسخ به این پرسش که آیا صلح اسرائیل با کشورهای عرب ممکن است در نقشه جغرافیایی منطقه تغییری ایجاد کند، آقای امیر گفت که مطلقا چنین وضعی نباید به وجود آید و تمامیت ارضی ایران باید حفظ شود و در همان حال امنیت منطقه تامین شود.

نسخه کامل این مصاحبه در اختیار کاربران قرار دارد: