منشه امیر: هنوز بعید است که بین رژیم ایران و ارتش آمریکا جنگ درگیر شود. همچنین بعید است ترامپ به اقدام نظامی دست بزند

در رابطه با شدت گرفتن تب جنگی بین حکومت اسلامی ایران و ایالات متحده، منشه امیر در یک مصاحبه تلویزیونی با شبکه کانال یک، ارزیابی کرد که علیرغم این تنش، هنوز احتمال بروز جنگ بین ایران و ایالات متحده در حوزه خلیج فارس بسیار ضعیف است. ولی در عین حال، چنین امری قابل پیش بینی نیست، زیرا ممکن است یک اشتباه غیر عمدی رخ دهد و یا کسی دچار خطا گردیده و به کاری دست بزند که برنامه ریزی نشده بود و آنگاه بروز چنگ از کنترل خارج خواهد شد.

منشه امیر که به پرسش های شهرام همایون پاسخ می گفت، در ادامه سخنان خود ارزیابی کرد که هم سپاه پاسداران و هم دولت ایالات متحده با هوشمندی و در نظر گرفتن همه جوانب امر عمل می کنند و می کوشند از بروز یک جنگ تمام عیار جلوگیری شود.

در پاسخ به این پرسش که آیا پرزیدنت ترامپ ممکن است درصدد برآید به هدف تقویت بخت خود در پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری به رویارویی با رژیم ایران بپردازد، منشه امیر امکان آن را بعید دانست. او در عین حال گفت که تهدید پرزیدنت ترامپ علیه قایق های سپاه پاسداران در خلیج فارس، باعث بالا رفتن ناگهانی بهای نفت شد و یک درگیری جنگی، ممکن است مشکل ورشکستگی شماری از کمپانی های نفتی ایالات متحده را حل کند، ولی برای پرزیدنت ترامپ نیز خطرات چنین درگیری و زیان های آن ممکن است زیاد باشد.

همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا فاجعه کورونا در ایالات متحده، به امکان پیروزی پرزیدنت ترامپ لطمه میزند، ارزیابی کرده گفت که آمریکائیان دو گزینه در برابر خود دارند که یکی ترامپ در راس جمهوریخواهان و دیگری جو بایدن در راس دموکرات هاست و تاکنون مردم آمریکا بر این باور بوده اند که ترامپ بهترین فردی است که می تواند با مشکلات اقتصادی ناشی از بروز کورونا دست و پنجه نرم کند.

منشه امیر گفت که هنوز چندین ماه تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده باقی است و تا آن هنگام ممکن است وقایع پیش بینی نشده ای رخ دهد که در عقاید آمریکایی ها تاثیر گذار باشد و نتیجه نهایی انتخابات را تعیین کند.

نسخه کامل این مصاحبه را در زیر می توانید ببینید و بشنوید.

ایران در معرض خطر جدی است! گفتگوی شهرام همایون با منشه امیر در برنامه «آخرین لحظه» تلویزیون کانال یک

یک دیدگاه

Comments are closed.