نتانیاهو: اسرائیل از موقعیت بسیار خوبی در میان ملت های جهان برخوردار است

نخست وزیر اسرائیل در پیامی، دوباره به تهدیدهای جنگی حکومت اسلامی ایران علیه اسرائیل پرداخت و در رابطه با کشتی گیر ایرانی که حاضر نشده بود با رقیب اسرائیلی خود در جام جهانی مسابقه بدهد، آن را نشانه عمق نفرت رژیم نسبت به اسرائیل و یهودیان دانست و اشاره کرد که سران رژیم اسلامی ایران به شیوه هیتلر عمل می کنند. نتانیاهو گفت که اسرائیل اکنون از موقعیت بین المللی بسیار خوب برخودار است  و مقام والائی در میان ملت های جهان دارد. بنیامین نتانیاهو قرار است فردا (چهارشنبه) رهسپار پاریس شود. پرزیدنت امانوئل ماکرون نخست وزیر اسرائیل را به دیدار رسمی دعوت کرده است.

نخست وزیر در سخنرانی در کمیسیون امنیت و امور خارجی کنست (پارلمان اسرائیل) گفت: در یک کلام می توان با قاطعیت اعلام داشت که اسرائیل از دیدگاه روابط خارجی و دوستی با کشورهای دیگر به مرحله شکوفایی و بالندگی رسیده است. او گفت: این شکوفایی را در همه زمینه ها می توان مشاهد کرد.

نتانیاهو گفت: هر روز که می گذرد ما به شمار بیشتری از کشورها در شش قاره جهان مناسبات دیپلماتیک برقرار می کنیم و روابط موجود را نیز گسترش می بخشیم.

او گفت: ما نه تنها با کشورهای مختلف روابط خود را گسترش می دهیم، بلکه مناسبات ما با کشورهای ابرقدرت جهان نیز هر روز گسترده تر می شود. و افزود: در دفعات بسیار ما با رهبران ابرقدرت های دنیا رو در رو ملاقات کرده ایم و به ویژه با کشورهای مهمی مانند ایالات متحده، روسیه، چین، ژاپن و هند روابط گسترده ای داریم. این روابط، با دیگر کشورهای گروه بیست نیز بسیار گسترده است – همان گروهی که اقتصادهای بزرگ جهان را دربر می گیرد. ما با بسیاری از کشورهای قاره آفریقا و آمریکای لاتین و ممالک آسیا و برخی کشورهای مسلمان مناسبات خوبی داریم.

نخست وزیر فاش ساخت که در یک نظر سنجی که از طریق اینترنت در کشورهای مختلف شش قاره جهان انجام گرفته، معلوم شده است که احترام به اسرائیل رو به افزایش است و بسیار کشورها خواهان سهیم شدن در پیشرفت های اسرائیل در زمینه های مختلف هستند.