نتانیاهو با گروهی از سناتورهای آمریکایی دیدار کرد و پیشنهاداتی درباره مقابله با رژیم ملایان عنوان کرد

به‌گزارش وبسایت «تایمز آو اسرائیل»، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در دیدار با گروهی از نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه مجلس سنای ایالات متحده آمریکا، بار دیگر در مورد مذاکرات مربوط به احیای برجام، تهدیدهای جمهوری اسلامی ایران و همچنین راه‌های گسترش «پیمان ابراهیم» گفتگو کرد.

به‌گزارش این وبسایت اسرائیلی، شماری از اعضای کابینه اسرائیل نیز نخست‌وزیر این کشور را همراهی می‌کردند. به‌این ترتیب ران درمر، وزیر امور راهبردی و دیپلماسی عمومی، زاچی هانگبی، مشاور امنیت ملی، و مایکل هرتزوگ، سفیر اسرائیل در واشینگتن، در این دیدار حضور داشتند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از این دیدار، نتانیاهو بار دیگر به‌ طرح دیدگاه‌های انتقادی خود نسبت به توافق هسته‌ای برجام پرداخت و در عین‌حال گفت باید فشارهای اقتصادی و سیاسی بر تهران ادامه داشته باشد چون، از نظر او، احیای توافق هسته‌ای برجام بعید به‌نظر می‌رسد.

وبسایت «اتحادیه خبری یهود» نیز با انتشار خبر مربوط به ملاقات برخی اعضای کابینه اسرائیل با هیاتی از سنای آمریکا در روز چهارشنبه، ۱۸ ژانویه ۲۰۲۳، نوشت نتانیاهو در این دیدار نه تنها به نمایندگان سنای آمریکا شواهدی دال بر تهدیدهای ناشی از فعالیت‌های نظام جمهوری اسلامی نشان داد بلکه راهکارهایی به‌منظور مقابله نظامی، اقتصادی و دیپلماتیک با تهران را نیز با آنها در میان گذاشت.

این وبسایت در عین‌حال نوشت جکی روزن، سناتور دموکرات ایالت نوادا، و جیمز لنک‌فورد، سناتور جمهوری‌خواه ایالت اوکلاهما، ریاست هیات آمریکایی را بر عهده داشتند؛ هیاتی که کریستن جیلی‌برند، سناتور دموکرات ایالت نیویورک، مایکل بِنِت، سناتور دموکرات ایالت کلورادو، دن سالیوان، سناتور جمهوری‌خواه ایالت آلاسکا، مارک کِلی، سناتور دموکرات ایالت آریزونا، و تد باد، سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینای شمالی، دیگر اعضای آن را تشکیل می‌دهند.

در جلسه روز چهارشنبه این گروه از نمایندگان مجلس سنای آمریکا با برخی اعضای کابینه بنیامین نتانیاهو، تام نایدس، سفیر ایالات متحده در تل‌آویو، نیز حضور داشت.