نتانیاهو به آلمان، فرانسه و بریتانیا رفته تا رهبران را علیه برجام با خود همراه کند

نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو امروز (دوشنبه) برای دیدار از سه کشور اروپایی اورشلیم را ترک گفت. قرار است او از آلمان و فرانسه و بریتانیا دیدن کند و با رهبران سه کشور به گفتگو بپردازد.

نخست وزیر پیش از پرواز به خبرنگاران گفت که در دیدارهایش با رهبران اروپایی دو موضوع عمده را مطرح خواهد کرد که یکی پایان بخشیدن به فتنه گری های رژیم در منطقه و متوقف ساختن حضور نظامی ایران در سوریه است و موضوع دوم آینده برجام و ادامه همکاری های کشورهای اروپایی با رژیم ایران می باشد.

نتانیاهو با خانم آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و پرزیدنت امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه و همچین با خانم ترزا می نخست وزیر بریتانیا دیدار و گفتگو خواهد کرد.

نخست وزیر اسرائیل در همه این دیدارها، به رهبران اروپایی خواهد گفت که باید با تصمیم پرزیدنت ترامپ در مورد خروج از برجام همراهی کنند و از اقداماتی که موجب دور زدن تحریم ها شود خودداری ورزند و نگذارند که حکومت تهران قدرت گیرد و بتواند به برنامه های موشکی و اتمی خود ادامه دهد.

نتانیاهو بارها گفته است که قدرت گیری رژیم ایران، در دراز مدت، امنیت اروپا را نیز به خطر می اندازد و بنابراین، غرب نباید منافع دراز مدت امنیتی خود را قربانی سود اقتصادی کوتاه مدت کند.

نخست وزیر گفت که در دیدار با رهبران اروپای غربی، به همه آنان خواهد گفت که اسرائیل به هر بهایی که شده، با ادامه حضور نیروهای وابسته به حکومت ایران در سوریه کنار نخواهد آمد.

نتانیاهو گفت که هنگام دیدار از فرانسه، در جشنی که پرزیدنت ماکرون برای بزرگداشت ده‌ها سال همکاری بین دو کشور برگزار می کند، شرکت خواهد کرد.

 

2 دیدگاه‌

  1. حکومت داران حکومت آمریکا باید در بحث مدیریت جهانى یک طرفه فکر کردن را کنار بگذارند در غیر این صورت اگر تقسیم قدرت جهانى عادلانه نباشد ۱۰۰ درصد جهان شاهد ظهور Hitler دیگرى خواهد بود چون Hitler نمى خواست جنگ جهانى اول و دوم را به راه اندازد چون بازار اقتصادى آلمان محدود شد به اجبار جنگ جهانى را آغاز کرد الان همان اشتباه را آمریکا در زمینه محاصره و محدود کردن روسیه و ایران دارد انجام مى دهد که سرانجامش ظهور Hitler دیگر است .
    یک ضرب المثل قدیمى مى گوید :
    طمع سه تا حرف دارد که هر سه تا حرف آن نیز تو خالى است حالا حکمت طمع ورزى و جاه طلبى حکومت داران آمریکا نیز حکمت همان ضرب المثل بالاست یعنى سرانجامش آغاز جنگ جهانى سوم است .

Comments are closed.