نتانیاهو به نخست وزیر جدید بریتانیا پیشنهاد کرد سیاست قاطعی در برابر رژیم ایران در پیش گیرد

بنیامین نتانیاهو که شامگاه روز گذشته (شنبه) با بوریس جانسون نخست وزیر جدید بریتانیا تماس گرفته بود، به او گفت که ادامه سیاست قاطع در برابر حکومت ایران، تنها شیوه برای مهارکردن زیاده خواهی های آن رژیم می باشد

نخست وزیر اسرائیل در یک گفتگوی تلفنی با همتای بریتانیایی خود، از جمله به وی گفت که دولت لندن باید سیاست قاطعی در برابر حکومت اسلامی ایران در پیش گیرد و تسلیم زیاده خواهی های آن رژیم نشود.

بنیامین نتانیاهو که شامگاه روز گذشته (شنبه) با بوریس جانسون نخست وزیر جدید بریتانیا تماس گرفته بود، به او گفت که ادامه سیاست قاطع در برابر حکومت ایران، تنها شیوه برای مهارکردن زیاده خواهی های آن رژیم می باشد.

دولت بریتانیا در هفته های اخیر در اوج درگیری سیاسی و حتی نظامی با حکومت اسلامی ایران قرار دارد. زیرا پس از آن که مقامات جبل الطارق که از بریتانیا دستور می گیرند، یک کشتی حامل نفت ایران برای سوریه را توقیف کردند، سپاه پاسداران متقابلا بر یک نفتکش انگلیسی مسلط شد و آن را در اختیار گرفت.

برخی از مقامات حکومت ایران پیشنهاد کرده اند که دو نفتکش مبادله شوند. ولی بریتانیا قاطعانه این پیشنهاد را رد می کند و می گوید که نفتکش متعلق به آن کشور هنگام عبور از تنگه هرمز ربوده شده و هیچ خلافی مرتکب نشده است و این در حالی که نفتکش حامل نفت ایران، به دستور اتحادیه و اروپا و بر اساس تحریم صدور نفت به دولت سوریه، انجام گرفته است.

نتانیاهو در گفتگوی تلفنی با جانسون، از اقدام دولت جبل الطارق در توقیف کشتی گریس وان تمجید کرد و گفت تردیدی نیست که نفت داخل این نفتکش به هدف انتقال به بندر سوریه بوده است. به گفته نتانیاهو، نفتکش گریس وان با این اقدام مرتکب خطا شده بود و توقیف آن توسط بریتانیا یک اقدام بجا می باشد.

آگاهان می گویند که در دوران نخست وزیری خانم ترزا می روابط دولت اورشلیم با دولت لندن چندان دوستانه نبود و خانم می قبلا پیشنهاد دولت اسرائیل را در مورد ابراز قاطعیت نسبت به رژیم ایران رد کرده بود.

آشنایان امور می گویند با بروی کار آمدن دولت بوریس جانسون، مناسبات اسرائیل و بریتانیا دوباره گرم می شود. جانسون که در دوران جوانی یک سال را در اسرائیل گذرانده و مقیم یک ابادی کشاورزی بوده، پیشتر گفته بود که خود را یک سیونیست دوآتشه می داند. صهیونیست، که در فرهنگ حکومت اسلامی ایران صهیونیست تلفظ می شود، جنبش تجدید حیات ملی یهود و یا همانا ناسیونالیسیم یهود است که رژیم ایران این واژه را به نوعی توهین و تحقیر مبدل ساخته است.

3 دیدگاه‌

  1. سلام بنظر بنده اسرائیل در مبارزه با رژیم جمهوری اسلامی ایران نیازی به پشتیبانی بریتانیا ندارد، وبهترین وبزرگترین شریک این مبارزه دولت امریکا و محبت مردم به تغییر رژیم است، اسرائیل برای ایجاد صلح در سرزمین معود یهود نیاز صلح با کشورهای عربی دارد، که این امر قابل تحقیق وانجام است.

  2. اسرائیل خوشخیال نباشد زیاد باور نکند که آمریکا واقعا راست میگوید . اصلا با کدوم قدرت و پول یا کدوم حداقل نفت آمریکا با تحریم میخواهد رژیم را عوض کند و چه کسی را در سپاه با هیچ چیز بخرد که خامنه ای سرمر گنده را تبدیل به عمر البشیر کند و کودتا کند درحالیکه خامنه ای کلاهبر دار با حمل و پولشویی بسیار آسان براحتی نفت گنجشک را جای قناری غالب کند و افسار همه را تا دنیا دنیاست فقط با نفت در دست دارد .
    ابدا آمریکا و اسرائیل فکر نکنند که چین فرمان آمریکا در مورد تحریم نفت را قبول میکند اینو حتی جواد بوشوک احق هم آنرا میداند و نفت را به شرکتهای درجه چندم چین میفروشد و انبار میکند و بشکه ای ۱۰ دلار ارزانتر رد میکند و پولشویی میکند یعنی با آن آن شرکتهاییکه به هیچ وجه با آمریکا روابط تجاری ندارند و به حساب نمیآیند .خامنه ای با ترکیب چین و قطر و روسیه دلار و یورو را همان۱۲۰۰۰ و ۱۳۵۰۰ ثابت نگه داشته و چون تحریم موادغذایی برداشته شده بازار را با شبکه پولشویی چین و کالاهای ارزان و فراوان چین پرکرده است
    درصورتیکه اگر آمریکا میخواهد زورش مقداری بچرخد فقط بصورت سخت افزاری و زوری میتواند جلوی حرکت نفت کشها را بگیرد که تا حالا هم نگرفته است و یا یه دوره کوتاه مدت پایانه های صادراتی و منابع نفتی جنوب ایران را که خیلی زیاد هم نیستند و بسیار کوچک هم هستند اشغال میکند ویا مثل سال ۸۵ سکوها را منفجر میکند و اینبار بجای رها کردن مسقر میشود تا جلوی تردد نیروی دریایی و هوایی و حتی زمینی و موشکی ایران را با قدرت نظامی اش بگیرد که براحتی میتواند و روسیه هم هیچ غلطی نمیتواند بکند و خامنه ای و روسیه هم آنرا میدانند و آمده اند با قطر حجم خرابکاری و موشکپرانی و کلا مگس پرانیها را در لیبی و یمن را در این مدت زیاد کرده اند تا دونالد ترامپ دو ریالی و پولدوست را با بادیدن حجم زیاد خرابکاریهای ایران در عربستان بترسانند درصورتیکه پول موشکها و پول انفعال اعراب در یمن را هم جمهوری اسلامیِ خامنه ای از ۳۰ فاز نفت و گاز پاس جنوبی و خارک و چیزهای دیگه با پیمان عدم تعرض ۴۰ سال پیش با عربهای جنوب میدهد حالا مواد اولیه موشکها و پهباد و قالبهای آن برای هر منطقه دیگر بماند و جمهوری اسلامی همه اعراب را با پول نفت و گاز پاس جنوبی و گنبد شمالی قطر و اسلحه روسیه و رروسیه سفید در یمن و لبنان و سوریه حسابی مهندس کرده است ، منجمله آقای اردوغان راکه دیروز اعلام فرمودند صنایع نظامی ترکیه قادر به تولید موشک کروز هم شده است که مبارک است و خوشا به حال اسرائیل که آقای اردوغان با قطر هم که با فلسطینیه هم رابطه بسیار عالی را هم دارد و به همین خاطر جمهوری اسلامی در فلسطین دیگر رد پایی نمیگذارد فقط سران حماس را برای مهمانی به تهران دعوت میکند .

Comments are closed.