نتانیاهو در پیام ویژه به ایرانیان: شما مردمانی هوشمند با کشوری غنی هستید، چرا فقیر باشید؟

 

نخست وزیر اسرائیل در پیام ویژه ای که خطاب به ملت ایران انتشار داد، دوباره آرزو کرد که ایرانیان به اینده ای بهتر دست یابند و از رفاه برخوردار باشند و دوستی های گذشته بین دو کشور از نو برقرار شود.

بنیامین نتانیاهو ملت ایران را مردمانی هوشمند توصیف کرد که رژیم دیکتاتوری در کشورشان ثروت ملی را به تاراج می برد و در همان هنگام که ملت ایران به فقر و محنت دچار است، ایرانیان خارج از کشور به موفقیت های خیره کننده ای می رسند و کمپانی های بسیار موفقی برپا می کنند.

نخست وزیر گفت که اگر دو ملت هوشمند ایران و اسرائیل دست یاری به یکدیگر بدهند، موجب نیکبختی مردمان دو کشور خواهد شد.

نتانیاهو در پیام کوتاه خود که به زبان انگلیسی بیان شده، ولی ترجمه فارسی نیز دارد، می گوید که اگر ثروت ایران در راه رفاه ملت به کار می رفت، مشکلات و مسائل اقتصادی برطرف می شد و بیکاری و فقر ریشه کن می گردید.

متن پیام نخست وزیر از این قرار است: «شاید برای شما شگفت آور باشد که این سخنان از زبان نخست وزیر اسرائیل بیان می شود. ولی من قاطعانه می توانم بگویم که ایرانیان یکی از هوشمندترین و موفق ترین ملت های جهان محسوب می شوند.    ولی نکته ای هست و آن این که وقتی ایرانیان کشور خود را ترک می گویند، به عنوان مثال، ایرانی ها در “سیلیکون ولی” (ناحیه ای در شمال کالیفرنیا که در آن حا مرکز نوآوری های الکترونی و کامپیوتری ایالات متحده قرار دارد) از بنیان گذاران و مدیران شرکت های موفقی چون اوبر، ای بِی، اُراکِل، دِراپ باکس و بسیاری دیگر از کمپانی های موفق هستند. ایرانیان انسان های درخشانی هستند، اهل نوآوری می باشند. بنابراین، چرا کشور ایران این چنین فقیر است؟ چرا بیکاری این چنین رشد می کند؟ پاسخ را در دو کلمه می توان بیان کرد و آن “این رژیم” است.  دیکتاتورها در ایران ثروت ملت را به باد می دهند. آیا این شرم آور نیست که رژیم ایران این ثروت را برای رفاه مردم به کار نمی برد؟ آن هم به جای آن که میلیاردها دلار از ثروت ملی را صرف برنامه های اتمی و اعطای پول به سازمان های ترور می دهد و صرف ایجاد خشونت در خاورمیانه می سازد. نتیجه آن که رنج و محنت این رفتارها متوجه خود مردم ایران می شود. من آرزوی روزی را دارم که ایرانیان نیازی نداشته باشند به “سیلکون ولی” مهاجرت کنند. نیازی نداشته باشند به آنجا بروند تا بتوانند موفق ترین کمپانی های جهان را برپا سازند. تصور کنید هنگامی را که کارآفرینان اسرائیلی و ایرانی با هم کار دست یاری بدهند، هم در ایران و هم در اسرائیل، و برای خدمت به بشریت همکاری کنند، این است امید من! این است رویا من! این است آینده ای که می تواند وجود داشته باشد!»

 

 

 

6 دیدگاه‌

  1. اقای نتانیاهو ممنون که نظرتان مثبت هست،ولی این خاورمیانیه جدید و نقشه تجزیه ایران را که مستند آن هم از صدا و سیمای ایران پخش شد را چگونه توجیه میکنید؟؟؟یک ضرب المثل هست که میگوید تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها.بالاخره یک نقشه ای،چیزی هست که درز کرده و حالا همه خبر دار شدند

  2. با سلام خدمت جناب نتانیاهو وتشکر ازپیام ایشان باید بگویم اسرائیل و آمریکا نبایدمداوم تنها خودرا دلخوش به توده های انبوه اوپوزوسیون در حال سرکوب در ایران و سوریه بکنند و برنامه ای برای مدیریت و حمایت ازآنها در موقع لزوم ندااشته باشند و هر موقع بااعتراضات اوپوزسیون قلابی رژیم مثل مجاهدین خلق و تشکیلات وابسته به اطلاعات ایران رضا پهلوی در خارج ایران علیه دخالت مستقیم آمریکا واسرائیل به ایران برای تغییر رژیم مواجه میشوند از آن منصرف شود و حرفهای پوچ آنها را مبنی بر توانایی تغییر رژِیم با حرکات اعتراضی مردم دائم سرکوب داخل ایران با دست های خالی را باور میکتنند و یا نتیجۀ مداخله نظامی برای آمریکا و اسرائیل در ایران منجر به بدتر شدن وضعیت امنیتی منطقه میشود را باورکنند وامنیت کل منطقه را به عهدۀ رژیم ایران دست نخورده باقی بگذارند چطور در مورد صدام و قزافی با حمایت قطر و ایران انجام شد ولی در مورد خامنه ای و اسد بدلیل پولهاییکه خامنه ای و حسن نصرالله در اسرائیل برای خرید افکار عمومی و درعین حال برهم زدن مداوم امنیت اسرائیل خرج میکنند آنرا غیر ممکن بدانند . ودست روی دست بگذارد ۶ میلیون نفر فقط از سوریه آواره بشوند و۵ میلیون نفر سوری به خارج مهاجرت کنند ، بلکه باید همانند معما یا بحران و یوگسلاوی سابق و در حضورنیروها و سربازان اخته شده یا نخودی روسیه با کمک اردن و مصر و آمریکا حمایت نظامی اوپوزوسیون واقعی سوریه را برعهده بگیرند و ارتش بشار اسد را که قصد حمله به جنوب و اشغال شهرهای جنوبی دارد را در حضور نیروهای روسیه نابود کنند و دمشق را هم با حمایت از آمریکا و نیروهای شمال و جنوب سوریه محاصره کنند و جلوی تهاجم وحمله نیروهای روسیه به اوپوزوسیون را بگیرد نه اینکه به واسطه توصیه دولت قطر که ادعا میکند دمش زیر ساطور ایران افتاده ولی با ایران و حتی حزب الله رواابط مالی و اقتصادی دارد دست روی دست بگذارد ونقشی منفعل داشته باشد ومعمای و بحران سوریه را طولانیتر کنند. ارادتمند

  3. من به عنوان یک ایرانى از حکومت کشور اسرائیل مى خواهم که تمام مکان هاى نظامى ایران در سوریه و لبنان را از بین به برید تا حکومت دیکتاتورى اسلامى ایران مجبور شود پول ایران را فقط خرج مردم داخل ایران بکند که به شدت نیازمند پول هستند حکومت دیکتاتورى اسلامى ایران به ما مردم ایران ظلم اقتصادى بسیار زیاد مى کند و ما مردم ایران فریاد رسى به جز اسرائیل و TRUMP نداریم – درود بر حکومت و مردم اسرائیل .

  4. درود بر شما رادیو اسرائیل،
    آقای نتانیاهو باید این تضمین را به مردم ایران بدهند که تحت حیچ شرایطی اجازه کلنگی شدن ایران را نخواهند داد، آنوقت مردم با جان و دل از ایشان حمایت کرده و ایشان بعنوان کوروش جدید یعنی کسی که مردم ایران را از بند این رژیم استبدادی رها ساخته یاد خواهند شد.
    آخر کار این حرکت برد برد برای مردم ایران و اسرائیل خواهد بود. دو کشور اسرائیل و ایران تنها ممالکی هستند در خاورمیانه که عرب نیستند.

  5. در دانشکده مون یک استاد روانشناسی داشتیم بنام آقای دکتر مظلومی که یکبار وسط درسش گفت : بچه ها میدونید مشکل عمده ما ایرانیها چیست؟ وادامه داد ما ایرانیها، تک تکمون خوبیم ولی مرده شور ترکیبمونو ببرند. بعد از شنیدن صحبتهای آقای نتانیاهو و در تأیید اظهاراتشون، این خاطره که مال ۳۴ سال پیش است بیادم آمد. البته امیدوارم باعث تألم خاطر هموطنان نشده باشم چرا که:
    آینه چون نقش تو بنمود راست
    خود شکن، آئینه شکستن خطاست!

  6. ما ملت ایران از هرگونه ضربه اسراییل و هر کشوری به رژیم استبدادی علی خامنه ای عامل روسیه و پاسداران جنایتکارش استقبال می کنیم سپاس از دلاور خلبانان اسراییلی , ما همدستی رژیم مافیایی حاکم بر روسیه و کره شمالی با رژیم جمهوری اسلامی را هم بر ضد ملت ایران تلقی کرده و درآینده ایران آزاد فراموش نخواهیم کرد که دوستان و دشمنان رژیم خونخوار جمهوری اسلامی چه کسانی بودند.

Comments are closed.