نتانیاهو هنگام دیدار رسمی از اوکراین: «ملت یهود، یتیم نیست و در برابر متجاوز، از خود دفاع می کند

نتانیاهو هنگام دیدار از خندق بابی یار محل کشتار ده ها هزار نفر یهودی در جنگ جهانی دوم به دست ارتش آلمان نازی

دیدار رسمی نخست وزیر و وزیر دفاع اسرائیل از جمهوری اوکراین، امروز (سه شنبه) پایان می گیرد و او همراه با همسر و هیات بزرگ سیاسی، به اورشلیم باز می گردد. آگاهان می گویند که این سفر بسیار سودمند بوده و روابط نزدیکتری بین اسرائیل و اوکراین برقرار گردیده و چند توافق نامه همکاری در امور مختلف امضا شده است. در عین حال، هنوز برخی موضوع ها باقی مانده که دو کشور به تماس و گفتگو، تا رسیدن به نتیجه مورد علاقه طرفین، ادامه خواهند داد.

همراهان نخست وزیر می گویند که پذیرایی از نتانیاهو بسیار دوستانه بوده و این سفر موجب تحکیم روابط بین اسرائیل و اوکراین، در ابعاد گسترده شده است.

در همین حال، برخی تحلیلگران سیاسی ارزیابی کردند که انجام این سفر، نوعی هشدار به پرزیدنت پوتین و دولت مسکو در مورد ابعاد روابط با اسرائیل می باشد.

از هنگام مسلط شدن ارتش روسیه بر شبه جزیره کریمه، روابط اوکراین و روسیه به شدت بحرانی شده و دولت مسکو به خاطر این اقدام مورد برخی تحریم ها از جانب کشورهای غربی قرار گرفته است.

اسرائیل در همان حال که مناسبات دوستانه ای با روسیه دارد، می خواهد از گزینه های دیگری نیز برخوردار باشد که یکی از آن ها جمهوری اوکراین است.

رئیس جمهوری جدید اوکراین، پرزیدنت ولادیمیر زلانسکی یک هنرپیشه یهودی است که محبوبیت زیادی در بین ملت خود به دست آورده است.

یکی از پرهیجان ترین بخش های دیدار نتانیاهو و همراهان از اوکراین، رفتن به نقطه ای بود که “بابی یار” نامیده می شود. در دوران جنگ جهانی دوم، ارتش آلمان نازی که بر اوکراین نیز مسلط شده بود، هزاران تن از یهودیان را بازداشت کرده و به نزدیکی خندقی برده بود که بابی یار نامیده می شد. سربازان نازی یهودیان را در لبه این پرتگاه ردیف می کردند و سپس با رگبار مسلسل آن ها را هدف قرار می دادند و اجساد به داخل خندق میافتاد.

ان چه این جنایت تکان دهنده را فجیع تر می کرد آن بود که برخی از یهودیان، با آن که به سختی در اثر این تیراندازی زخمی شده بودند، ولی هنوز جان داشتند و با افتادن به داخل خندق، با رنج بسیار و پس از ساعات طولانی جان می دادند.

بنیامین نتانیاهو در دیدار از این خندق، دسته گلی نثار جان باختگان کرد، و در سخنان خود گفت که در دوران جنگ جهانی دوم، یهودیان وطنی و یا ارتشی نداشتند که از آنان دفاع کند. ولی اکنون، ملت یهود به سرزمین پدری خود بازگشته و ارتش نیرومندی دارد که از امنیت آنان دفاع می کند.

نخست وزیر گفت که اکنون ملت یهود یتیم نیست و می تواند از خود دفاع کند. او با اشاره به فتنه گری های رژیم ایران گفت: آن ها فریاد مرگ بر اسرائیل سر می دهند. ولی اسرائیل در هر نقطه ای، آن ها را دنبال می کند و می کوشد از استقرار نظامی آن ها در منطقه جلوگیری نماید.

3 دیدگاه‌

  1. نظام هیتلری در اجرای جنایاتش کُپی برداری ازجنایات دیگران هم می کرده است.این جنایت «بابی یار»کُپی برداری ازجنایتی است که درصدر اسلام واقع شده.ماکه نبودیم ولی درکتابهای منتشر شده مجتهدین و آیت اللاه ها موجود است.اینان در سخنرانی هایشان که با افتخار و آب وتاب شرح میدادند «مثل اینکه خود شاهد جنایت بوده اند» همچنین خمینی باهیجان و با بالا بردن دست و تکان دادن سروگردن توضیح می داد و به آن مباحات می کرد.

  2. اگر میبینید عده ای شعار پوچ و مسخره (مرگ بر اسراییل) سر میدهند بخاطر جو حاکم حکومت ضحاک و سفاک ایران است وگرنه ملت ایران هیچ گونه سر ستیزی با ملت ویا قوم یهود نداشته و ندارند. رژیم پلید ایران سر ملت ایران را شیره مالانده و سرگرمشان کرده با اینگونه شعارهای بیخودی و بی مورد که در زندگی ملت ایران هم هیچگونه تاثیری نداشته است. فی الواقع این حکومت پلید و دزد ایران است که سر ملت ایران کلاه گذاشته و خواهد گذاشت ونه ملت و قوم یهود ویا دولت فخیمه اسراییل. هرچی فریاد داریم بر سر حکومت پلید و فرییبکار ایران سر میدهیم نه اسراییل.

  3. سلام
    سفر نخست وزیر باکیاست وفهیم اسرائیل به اکراین، پیام مهمی برای روسیه وایران است،
    لازم است آقای نتانیاهو همسرش(سارا) را با خود درسفرهای مهم وحساس که باعث مستحکم شدن روابط اسرائیل در جهان است تا هالاکوست دیگری اتفاق نیفتد، را نبرد ، پرتاب نان که از برکات الهی است ان هم در بدو ورودش، بعنوان نماینده زن اسرائیلی قابل انتقاد است.
    زنان اسرائیل در تاسیس وامنیت کشورشان همانند مردان دلیر ان کشور تلاش کرده اند، ولی سارا نتانیاهو نماینده انها نیست.
    درود بر زنان خوب واسوه اسرائیل.

Comments are closed.