نخست وزیر اسرائیل در گفتگو با بایدن:سپاه پاسداران بزرگترین سازمان تروریستی دنیاست.آن را از لیست ترور خارج نکنید

نخست وزیر اسرائیل عصر دیروز(یکشنبه) در یک تماس تلفنی با جو بایدن بار دیگر بر تروریستی بودن سپاه پاسداران تاکید کرده و گفت که اطمینان دارد رییس جمهور ایالات متحده این سازمان تروریستی را از لیست ترور خارج نخواهد کرد.

نفتالی بنت برای تبریک عید پاک با رییس جمهور آمریکا گفتگو کرد.

آقای بنت به بایدن بمناسبت عید پاک تبریک گفته و همچنین او را در جریان تلاشها برای پایان خشونت و تحریکات تروریستی در اورشلیم قرار داد.

طرفین درباره مسئله ایران‌ نیز، به ویژه در مورد خواست ایران مبنی بر بیرون آوردن سپاه پاسداران از لیست آمریکایی سازمانهای ترور گفتگو کردند.

آقای بنت گفت: مطمئنم که رئیس جمهور آقای بایدن که دوست واقعی اسرائیل است و به امنیتش اهمیت میدهد، امکان بیرون بردن سپاه از لیست سازمانهای ترور را نمیدهد.  بنت در ادامه گفت:اسرائیل موضعش را بوضوح توضیح داده: سپاه پاسداران بزرگترین سازمان تروریستی دنیاست.

طی هفته های اخیر شخصیت های سیاسی ایالات متحده و همچنین رسانه های این کشور این بحث را مطرح نمودند که دولت بایدن قصد دارد سپاه پاسداران را از لیست گروه های تروریستی خارج کند و این امر موجب نگرانی دولت اسرائیل گردید و بارها این نگرانی توسط نخست وزیر و دیگر مقام های اسرائیلی ابراز گردید.

همچنین طی هفته های گذشته نفتالی بنت نخست وزیر به همراه یاییر لاپید وزیر خارجه در یک اقدام کم سابقه با انتشار بیانیه مشترک از دولت بایدن خواستند تا از خارج کردن سپاه پاسداران از لیست گروه ها و سازمان های تروریستی خودداری کند.

سپاه پاسداران توسط فرمان پرزیدنت ترامپ در چارچوب سیاست فشار حداکثری و تحریمه های گسترده در لیست گروه های تروریستی قرار گرفت و نمایندگان کنگره و سنا در ایالات متحده نیز با نوشتن نامه های متعدد به بایدن از او خواستار گردیدند تا هرگونه امکان و احتمال خروج سپاه از لیست تروریستی را منتفی کند.

نفتالی بنت در ادامه بایدن را به اسراییل دعوت کرد و رییس جمهور ایالات متحده نیز به دعوت نخست وزیر جواب مثبت داد و اعلام‌ کرد که قصد دیدار از اسرائیل را در ماههای آتی دارد.