نخست وزیر اسرائیل می گوید که از پشتیبانی گرم پرزیدنت ترامپ بسیار دلگرم شده است

نخست وزیر اسرائیل پس از بازگشت از همایش جهانی اقتصادی داوٌس به خبرنگاران گفت که در دیدار با پرزیدنت ترامپ، هماهنگی کاملی علیه سیاست های زیاده خواهی حکومت ایران و جلوگیری از ادامه فتنه گری های آن رژیم وجود داشته و او از این همخوانی، بسیار دلگرم شده است.

در گزارش های پیشین گفته شده بود که دو موضوع اساسی در دیدار روز پنجشنبه بین رئیس جمهوری ایالات متحده و نخست وزیر اسرائیل مورد رایزنی قرار گرفت که یکی شیوه مهار کردن رژیم ایران و پایان بخشیدن به برنامه های اتمی و موشکی آن رژیم بود و دیگری روند صلح با فلسطینی ها بوده است.

نتانیاهو گفت که در مورد هر دو موضوع تفاهم بسیار زیادی بین دو کشور وجود دارد و این امر موجب دلگرمی بسیار است.

نخست وزیر اسرائیل یکی از نخستین رهبران جهان بود که پرزیدنت ترامپ در اولین روز اقامت در داوُس با او دیدار کرد.

پرزیدنت ترامپ در جریان این دیدار گفت که رهبران فلسطینی به آمریکا توهین کرده اند و از آین رو کمک مالی به آن ها قطع می شود. فلسطینی ها در واکنش خشمگینانه گفتند که اصول خود را به پول نمی فروشند.

رئیس جمهوری ایالات متحده در نطق خود در همایش بین المللی داوس اعلام داشت که از سیاست “آمریکا اول” پیروی می کند و منافع ایالات متحده را در راس معیارهای خود قرار می دهد، ولی این شعار به مفهوم آن نیست که آمریکا خود را تنها و منزوی سازد، بلکه خواهان همکاری با همه کشورهای جهان است.

نخست وزیر اسرائیل که روز گذشته (جمعه) از داوس بازگشت، گفت که پرزیدنت ترامپ نیازها و مواضع اسرائیل را به خوبی درک می کند و با آن همخوانی دارد.

نتانیاهو گفت: اسرائیل آمادگی کامل دارد گفتگوهای صلح با فلسطینیان را از سر بگیرد، ولی شوربختانه آنان هستند که هنوز چنین آمادگی نشان نمی دهند.