متن کامل گفتگوی رادیو پیام اسراییل با اویگدور لیبرمن وزیر دفاع اسراییل

وزیر دفاع اسرائیل گفت که ملت ایران یک ملت هوشمند و مبارز است و تسلیم زور نخواهد شد و او اطمینان دارد که ایرانیان راه خود را خواهند یافت و از زیر بار این رژیم ستمگر آزاد خواهند شد.
آویگدور لیبرمن این سخنان را در گفتگو با منشه امیر بیان کرد و تمدن و فرهنگ ایران زمین را مورد ستایش قرار داد.
وزیر دفاع اسرائیل، شامگاه روز گذشته (سه شنبه) منشه امیر را به دفتر کار خود دعوت کرده بود تا با او در مورد آن چه که در ایران می گذرد رایزنی کند. در خلال این گفت و شنود، لیبرمن ابراز تمایل کرد که در مصاحبه ای با رادیو پیام اسرائیل، برای ملت ایران پیام بفرستد و ایستادگی آنان را در برابر رژیم مورد تحسین قرار دهد.

منشه امیر در سخنان خود در این دیدار، در پاسخ به پرسش وزیر دفاع توضیح داد که ملت ایران هرگز دوستی با اسرائیل را از یاد نبرده و با وجود چهار دهه شستشوی مغزی، مردم ایران امروز در تظاهرات خود شعار می دهند “نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران” و همچنین، فریادهای “مرگ بر فلسطین” در آخرین تظاهرات شنیده شده است.

در پاسخ به این پرسش منشه امیر که “آیا اسرائیل و ایران به سوی یک درگیری نظامی و یک جنگ تمام عیار پیش می روند”، وزیر دفاع تاکید کرد که اسرائیل خواهان دوستی و همکاری با ملت باستانی ایران است و از هرگونه جنگ و ستیز دوری می جوید و در همان حال در مورد امنیت و مصالح ملی خویش کوتاه نمی آید.

وزیر دفاع از منشه امیر پرسید که “قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، تا چه حد در ایران از محبوبیت و نفوذ برخوردار است؟”. امیر در پاسخ گفت که چندین ماه پیش، جناح تندرو در ایران کوشید او را به عنوان یک سردار موفق جنگی به بازار عرضه کند و زمینه وارد شدن او به سیاست و ریسیدن به مقام ریاست جمهوری هموار گردد. ولی این تلاش حکومتی شکست خورد و امروز قاسم سلیمانی یکی از منفورترین افراد در جامعه ایران است.

در پاسخ به پرسش دیگر آویگدور لیبرمن، منشه امیر گفت که برخلاف برخی ارزیابی های نظامی و امنیتی، از دیدگاه او، رژیم ایران در عملی ساختن هدف ها و آرمان های خود در کشورهای عرب همسایه، بسیار ناموفق بوده است.
او گفت: آرزو و هدف خمینی آن بود که هرچه زودتر تسلط بر حکومت منطقه را به دست گیرد. ولی می بینیم که در همه کشورهای منطقه، در رسیدن به این هدف ناکام بوده است. منشه امیر توضیح داد که رژیم ایران میلیاردها دلار برای تسلط بر حکومت عراق هزینه کرد و هشت سال با صدام حسین در حال جنگ بود، ولی امروز عربستان سعودی است که مقتدی صدر را با پول می خرد و این رهبر جوان شیعه به قاسم سلیمانی دستور می دهد از بغداد بیرون رود.

وزیر دفاع اسرائیل در مصاحبه اختصاصی با رادیو پیام اسرائیل، ملت ایران را هوشمند خواند و نسبت به پیروزی آن ها ابراز اطمینان کرد.

آویگدور لیبرمن وزیر دفاع اسرائیل، در گفتگوی اختصاصی با رادیو پیام اسرائیل، از جمله گفت که حکومت ایران برای تامین هدف های جنگی خود میلیاردها دلار در سوریه و کشورهای دیگر، و همچنین در تامین مخارج عملیات تروریستی هزینه کرده است – و این در حالی است که حتی در خوزستان آب آشامیدنی کمیاب است و حکومت در تامین رفاه مردم شکست خورده است.

در این گفتگوی اختصاصی با رادیو پیام اسرائیل، وزیر دفاع در پاسخ به این پرسش منشه امیر که رویدادهای اخیر ایران را چگونه ارزیابی می کند گفت:

«نکته نخست آن است که رژیم ایران در حال حاضر یکی از مشکل آفرین ترین حکومت های جهان است. در دیدگاه بین المللی، ایران امروز کشوری محسوب می شود که از تروریسم جانبداری می کند و با تندروترین رژیم های جهان همکاری دارد، که کره شمالی و رژیم ونزوئلا نمونه هایی از آن هستند. در گزراش سالیانه وزارت خارجه ایالات متحده، حکومت ایران یک رژیم تروریست پرور تلقی شده است و از این نظر، مقام نخست را در جهان دارد».

وزیر دفاع افزوده گفت: «در واقع می توان گفت که رژیم ایران امروز در جامعه جهانی و در بین بسیاری از کشورهای دنیا، یک رژیم منفور محسوب می شود. رژیم ایران، امروز حکومتی است که منافع ملی و رفاه مردمان خود را قربانی آرمان های تروریستی می کند و گرایش های تعصب گرا را در منطقه خاورمیانه ترویج می دهد، ولی این فتنه گری به خاورمیانه محدود نمی شود».

آویگدور لیبرمن افزود: «با وجود همه مشکلات اقتصادی در ایران، با آن که بیکاری در کشور بیداد می کند، رژیم ایران تا کنون ۱۴ میلیارد دلار در جنگ سوریه و در یاری رسانی به حوثی های یمن و دخالت در عراق و جنگ های دیگر هزینه کرده است. میزان تعهدات مالی رژیم ایران به حزب الله لبنان و دیگر سازمان های تروریسیتی، بالغ بر دو میلیارد و پانصد میلیون دلار می شود. به سخنی دیگر، حتی در سال جاری که حکومت ایران این چنین با مشکل بی پولی روبرو می باشد، قصد دارد مبلغ دو میلیارد و پانصد میلیون دلار در اختیار سازمان های تروریستی قرار دهد. این ارقام، کمک به سازمان تروریستی حماس را نیز شامل می گردد.»

وزیر دفاع اسرائیل در ادامه سخنانش گفت: «تنها در مورد عملیات نظامی اخیر در سوریه، قاسم سلیمانی مبلغ هفتاد میلیون دلار هزینه کرده است و این ها همه بیانگرِ شیوه اولویت های حکومت در ایران است. حالا حساب کنید که خواسته ها و منافع ملت ایران کجا و مرام و هدف تند حکومت کجا! یعنی، پشتیبانی حکومت ایران از دخالت های نظامی و کمک به سازمان های ترور در منطقه».

وزیر دفاع اسرائیل، اویگدور لیبرمن گفت:از دیدگاه او، ایرانیان یک ملت باستانی و دارای یک فرهنگ غنی هستند و پیشینه طولانی همکاری و دوستی با ملت اسرائیل دارند و او به امید روزی است که بتوان این همکاری را از سر گرفت.

وزیر دفاع اسرائیل این سخنان را در یک مصاحبه اختصاصی با رادیو پیام اسرائیل در روز سه شنبه (دیروز) بیان داشت. او در ابتدای این مصاحبه از مبالغ کلانی سخن گفت که حکومت ایران در راه عملیات دخالت آمیز جنگی خود در کشورهای همسایه هزینه می کند و از نیازهای ملت ایران غافل می ماند و پول ملت را به هدر می دهد.

اویگدور لیبرمن که در این مصاحبه با منشه امیر سخن می گفت، در پاسخ به این پرسش که او نسبت به مردم ایران چه می اندیشد، گفت:

«به باور من، ملت ایران یک ملت باستانی و ارائه دهند یک تمدن بزرگ است. ما همچنین می دانیم که از هزاران سال پیش بین دو ملت ایران و اسرائیل دوستی و همکاری برقرار بوده است و حتی امروز در جریان تظاهرات و اعتراض ها، این نکته را مشاهده می کنیم. من ملت ایران را ملتی هوشمند می دانم که خواهان همزیستی و دوستی با همسایگان خویش است  ایرانیان به آینده کشور خود، خانواده خود و فرزندان خویش می اندیشند و بنابراین، ما امیدواریم که همان همکاری و رابطه مستحکمی که در گذشته بین دو ملت اسرائیل و ایران برقرار بوده، و تا کنون پایدار مانده، دوباره خود را نشان دهد. من اطمینان دارم که دوران بهتری در انتظار ماست و دیرنخواهد بود روزی که بتوانیم به همان دوستی دیرین و همکاری های ثمربخی که تا پیش از انقلاب اسلامی بین دو ملت برقرار بود، باز گردیم».

منشه امیر در این بخش از مصاحبه پرسید: «در تظاهرات و اعتراض های اخیر، از زبان مردم ایران شعازهایی چون “نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران” شنیدیم و یا شعاری چون “سوریه را رها کن، فکری به حال ما کن” و حتی شعار “مرگ بر فلسطین” از زبان این تظاهرکنندگان شنیدیم. در این باره چه می گوئید؟

وزیر دفاع در پاسخ گفت:

«باور من آن است که ملت ایران دارای حس تشخیص بسیار سالمی است.  ایرانیان قدرت درک دارند و قدرت تشخیص دارند. آنان می دانند که غیرقابل قبول است که رژیم ایران چهارده میلیارد دلار در سوریه هزینه کند،  و این در حالی که با چنین مبلغی امکان داشت بسیاری از تنگناهای زندگی مردم ایران را برطرف کرد. از دیدگاه من، این یک اقدام بسیار نابخردانه است که رژیم ایران بیاید و در جنگ سوریه و در نبردهای یمن و جاهای دیگر چهارده میلیارد دلار هزینه کند،  و به حزب الله پول بدهد. من می دانم که ملت ایران به این امر واقف است و من می دانم که نسل جوان ایرانی این بابسامانی ها و آن چه را که در منطقه و جهان می گذرد می بیند و مشاهده می کند که رژیم در داخل ایارن چه می کند و خواهان آن است که توان مالی ایران در جهت صحیح هزینه شود. از دیدگاه من، ملت ایران خواهان جنگ نیست، بلکه می خواهد که با ملت های دیگر و ازجمله اسرائیل دارای همکاری های گسترده در زمینه اقتصادی و دانش و تکنولوژی باشد، و نه همکاری در رشته های جنگی و موشکی».

وزیر دفاع گفت:

«با توجه به مطالیی که بیان کردم، من برای ملت ایران احترام بسیار قائل هستم . زیرا این ملت علیرغم سرکوب  و بیرحمی حکومت، همچنان به خیابان می آید و به عملیات اعتراضی دست می زند و خواسته ها و مواضع خویش را بیان می کند. از دیدگاه من، ملت ایران را باید ستایش کرد که چنین آمادگی هایی دارد و این درحالی که آنان از خشونتگری رژیم آگاهی دارند و می دانند که ممکن است مورد ضرب و شتم قرار گیرند و آن ها را بازداشت کنند. این تصمیم شجاعانه ملت ایران است».

وزیر دفاع اسرائیل گفت که این کشور، در عین حال که قاطعانه از مصالح امنیتی خود دفاع خواهد کرد و اجازه نخواهد داد که نیروهای قدس در سوریه مستقر گردند، خاطر نشان ساخت که ملت اسرائیل به سرزمین ایران به عنوان یک کشور دوست می نگرند و اسرائیل هیچ تمایلی به جنگ با ایران ندارد.

اویگدور لیبرمن این سخنان را در مصاحبه اختصای روز سه شنبه (سه روز پیش) با رادیو پیام اسرائل بیان داشت که بخش های نخست و دوم آن در روزهای گذشته به آگاهی کاربران رسید.

در بخش پایانی این گفتگوی اختصاصی، منشه امیر از وزیر دفاع پرسید آیا اسرائیل و ایران در مسیر جنگ با یکدیگر پیش می روند؟

این پرسش به علت آن مطرح شد که در برخی ارزیابی های کارشناسان نظامی گفته شده که اگر ارتش سوریه به عملیات نظامی در بلندی های گولان و در نزدیکی مرز اسرائیل دست بزند، ممکن است واحدهای سپاه قدس و حزب الله لبنان نیز در بین آن ها باشند و اسرائیل ناچار به واکنش نظامی گردد و مستقیما با نیروهای وابسته به ایران در گیر شود.

اویگدور لیبرمن در پاسخ به این پرسش گفت:

«من امید بسیار دارم که به سوی جنگ با ایران پیش نمی رویم. باور من آن است که هیچیک از فرماندهان در ارتش اسرائیل، خواهان جنگ نیست بلکه اقتصاد و تحکیم همکاری می خواهد. ولی در عین حال، ما به هیچ وجه با این امر کنار نخواهیم آمد که نیروی سپاه قدس در خاک سوریه مستقر گردند. اگر چنین شود، اسرائیل با قاطعانه ترین امکانات خود با آن رویارویی خواهد کرد».

پرسش بعدی آن بود که برخی مقامات حکومت ایران می گویند که سیاست سخنگیرانه پرزیدنت ترامپ علیه حکومت اسلامی ایران نتیجه تشویق های اسرائیل است. از دیدگاه شما تا چه حد این سخنان می تواند درست باشد؟

وزیر دفاع در پاسخ گفت:

«لزومی ندارد که ما تعیین کننده راه دیگران باشیم و چنین قدرتی را نیز نداریم و به باور من این ادعا بخشی از همان داستان هایی که رژیم ایران برای انحراف افکار مردم از واقعیات، علیه ایالات متحده عنوان می کند. ایالات متحده ابرقدرت جهانی است و دارای منافع جهانشُمول می باشد. آمریکائیان به خوبی می دانند که خطر از چه ناحیه ای متوجه شهروندان آمریکایی است. آن ها خوب می دانند که تهدید کنندگان چه کسانی هستند و دوستان و یاری رسان کیستند.  خود آمریکائیان می دانند که چه افرادی امنیت عربستان سعودی و امیرنشین های حوزه خلیج فارس را مورد تهدید قرار داده اند. ایالات متحده به راهنمایی دیگران نیازی ندارد و از توصیه های اسرائیل بی نیاز است. آمریکائیان به خوبی از ماهیت منافع خود آگاهی دارند و رفتار آن ها، در درجه اول، برحسب منافع آمریکایی می باشد».

منشه امیر در پایان این مصاحبه، به پرسش نخست خود بازگشت و گفت: «تا هنگامی به روی کارآمدن حکومت کنونی در ایران، همکاری های بسیار خوبی در همه زمینه ها بین دو کشور وجود داشت. انواع همکاری ها بود: از کشاورزی و آبیاری، تا پزشکی و دانشگاهی، از نظامی تا اطلاعاتی. آیا شما بر این باور هستید که چنین همکاری هایی بین دو کشور، روزی از سر گرفته شود؟

وزیر دفاع در پاسخ گفت:

«من بر این باورم که امکان همکاری های بسیار گسترده ای بین دو کشور وجود دارد. این همکاری می تواند در همه زمینه هایی باشد که شما در پرسش خود به آن ها اشاره کردید. یعنی کشاورزی، پزشکی، علمی و سبعا در زمینه مبارزه با کم آبی. در بسیاری رشته های دیگر نیز دو کشور می توانند با یکدیگر همکاری های سازنده ای داشته باشند. اسرائیل در همه زمینه هایی که شما به آن ها اشاره کردید، یک کشور پیشرفته محسوب می شود. در امور کامپیوتری نیز ما پیشرفت های زیادی دارم و همین طور امور سایبری. زمینه های خوبی برای همکاری های بسیار نزدیک بین دو کشور وجود دارد. ما دو ملت باستانی هستیم که پیشینه بسیار طولانی دوستی و همکاری داریم و این امید همچنان وجود دارد که روزی بتوانیم به این همکاری های سازنده بازگردیم».

وزیر دفاع اسرائیل در آخرین بخش از سخنان خود گفت:

«من یک بار دیگر ملت ایران را فرا می خوانم که سرنوشت خویش را به دست گیرد  و آینده خود را به دست نیروهای ویرانگری چون سپاه قدس، یا سپاه پاسداران نسپارد و از قید روحانیون متعصب و افراطی آزاد شود – زیرا این گونه افراد، جز ایجاد فاجعه و محنت ، و بالاتر از آن، مرگ و ویرانی، هدیه دیگری برای مردم ندارند».

اسرائیل موشک جدیدی را برای سامانه ضد موشکی “ختس – ۳” آزمایش کرد و بزودی آزمایش مشترک با ارتش آمریکا در آلاسکا

اسرائیل یک موشک پیشرفته و جدید را با موفقیت آزمایش کرد، ولی درباره آن اطلاعات زیادی انتشار نیافت. این آزمایش در چارچوب بهینه سازی سیستم صد موشکی “ختس -۳ (پیکان) صورت گرفت که هدف آن اصابت کردن به موشک دشمن و نابود ساختن آن در فضای خارجی، پیش از نزدیک شدن به خاک کشور بود.

سیستم ضد موشکی “ختس” به هدف مقابله با حملات موشکی دشمن، از سال ها پیش در اسرائیل طراحی و ساخته شده، ولی مهندسین اسرائیلی دائما برای بهینه سازی آن به تلاش ادامه می دهند.

ازمایش موشکی جدید در پایگاه هوا – فضا موسوم به “پالماخیم” برگزار شد و موشکی که به فشا پرتاب گردید توانست با سرعت به ارتفاع تعیین شده برسد و به هدف فرضی اصابت کند.

این آزمایش بدون فرستادن “موشک فرضی دشمن” به فضا انجام گرفت، زیرا فرصت کافی برای تولید چنین موشکی وجود نداشت. آزمایش بعدی باید در سرزمین آلاسکا در ایالات متحده انجام گیرد، که در آن جا موشک واقعی به فضا پرتاب خواهد شد تا میزان دقت سیستم ضد موشکی اسرائیل در حضور امیران ارتش آمریکا آزمایش شود.

در جهان سه سیستم عمده ضد موشکی قرار دارد که یکی متعلق به روسیه است و دیگری ساخت ایالات متحده می باشد و سومی را اطرائیل طراحی و تولید کرده است.

بخش عمده ای از هزینه تولید ضد موشک ختس توسط ایالات متحده تامین گردیده و اکنون آرتش آن کشور می تواند مشترکا از سیستم ضد موشکی اسرائیل بهره گیری کند.

استراتژی تهاجمی و دفاعی حکومت اسلامی ایران به روی قدرت موشکی قرار دارد – زیرا نیروی هوایی و نیروی دریایی رژیم بسیار ضعیف است و جنگ های آینده بیشتر روی نبردهای هوایی تکیه دارد و به نیروی زمینی در این گونه جنگ نیاز چندانی نیست.

در جریان بحران فزاینده بین ایالات متحده و حکومت ایران بر سر برجام، سپاه پاسداران تهدید کرده که قادر است به شیوه های مختلف و از جمله قدرت موشکی، تنگه هرمز را ببندد. ایالات متحده برای دفع این خطر، از جمله به توان ضد موشکی خود تکیه می کند.

 

3 دیدگاه‌

  1. سلام
    جناب آقای منشه
    دو صد گفتار چون نیم کردار نیست
    سالهاست شما حرافی کرده اید و جمهوری اسلامی عمل.
    و نتیجه شده : محاصره چنگالی سرزمین قوم بنی اسراییل ، از شمال حزب الله لبنان از جنوب و داخل خاکتان حماس و جهاد اسلامی ، و از شرق لشکرهای سپاه قدس در لباس سپاهی ، در لباس نظامی سوری و… که با نابودی ارتش ازاد سوریه و استیلای با پوشش اسد این حلقه محاصره از سوریه توسط جمهوری اسلامی کامل می شود.
    اقای منشه این نتیجه عمل بدون حرف و مخفیانه و پوششی جمهوری اسلامی و از دیگر سو حرافیهای سرمستانه و بی پشتوانه تدبیر واقع گرای شماست و البته اقدامات ناشیانه دولت شما که ناخواسته بر تکمیل تر شدن حلقه محاصره قوم بنی اسراییل افزوده است.
    و اینده را ذکاوت و هوش و شناخت درست و عمل بموقع شکل خواهد داد تا سهم هر کدامتان چه رقم بخورد خفه شدن قوم بنی اسراییل در گلوگاه محاصره شده یا نابودی ریشه محاصره کننده . نتیجه سومی شاید انتظار نباشد راههای مانند قمار بر بقای اسد باخت قبل بازی برای یهود خواهد بود و …

  2. در مورد تنگه هرمز بحث سیستم ضد موشکی خوب است اما بحث روانی قضیه مهم است که تا مدتها ممکن است کشورهای منطقه جرات عبور دادن کشتیها و نفتکش هایشان را از تنگه هرمز نداشته باشند و این خواست رژیم ایران است

  3. I am very positive about nation of science (ISRAEL) . There is nothing wrong between us . negative words and action from seditious , does not represent Iranian mind and manner . we had fair relation from past and we keep it up to end . GOD bless Israel . amen .

Comments are closed.