نصرالله، سرکرده حزب الله لبنان میخواهد رژیم ایران را به جنگ اسرائیل بکشاند

ساعاتی پیش از آن که ارتش های ایالات متحده، بریتانیا و فرانسه، تاسیسات نظامی و تولید گازهای سمی در سوریه را هدف موشک باری قرار دهند، شیخ حسن نصرالله سرکرده حزب الله لبنان، دوباره علیه اسرائیل زبان به تهدید گشود و ادعا کرد که اسرائیل به شدت تنبیه خواهد شد.

اشاره نصرالله به حمله هفته پیش علیه پایگاه نظامی تی – ۴ در خاک سوریه بود که مرکز فرماندهی پهپادهای نظامی حکومت اسلامی ایران نیز بوده است.

از تصاویری که توسط خبرگزاری تسنیم در ایران انتشار یافت، دیده می شود که زیان وارده به این انبارها سنگین بوده است.

مقامات حکومت ایران واکنش نسبتا ملایمی علیه این حمله که به اسرائیل منسوب گردید، نشان دادند که جنبه تهدید و انتقام جویی نداشت. ولی حسن نصرالله در سخنان شدید اللحنی گفت: «اسرائیل با این حمله یک اشتباه تاریخی مرتکب شده که بابت آن به شدت تنبیه خواهد شد».

آگاهان می گویند که احتمال دارد حسن نصرالله قصد داشته با این سخنان تهدید آمیز، حکومت ایران را به رویارویی جنگی با اسرائیل بکشاند. در چنین صورتی، نصرالله می تواند بر اهمیت خویش بیافزاید و بودجه های بیشتری از حکومت ایران دریافت کند.

حسن نصرالله در راستای این آرزوی خویش، در سخنانی که روز گذشته (آدینه) بیان کرد، از جمله گفت: «شما اسرائیلیان با دست زدن به این کار، عملا خود را به درگیری مستقیم با جمهوری اسلامی ایران کشانده اید و بهای آن را خواهید پرداخت».

در برخی گزارش ها گفته شده که به دنبال حمله هوایی اخیر با پایگاه تی – ۴ در سوریه و حوادث بعدی، حزب الله در لبنان به حال آماده باش در آمده است.

کارشناسان نظامی اسرائیل پیشتر گفته بودند که حکومت ایران با فرستادن یک پهپاد جنگی به حریم هوایی اسرائیل، عملا علیه اسرائیل اعلام جنگ کرده است و اکنون مستقیما با اسرائیل در حال نبرد می باشد.

در همین زمینه، اسرائیل در پاسخ به ادعای دولت روسیه که گفته بود با بمباران پایگاه نظامی تی – ۴، اسرائیل عامدانه وضع حساس منطقه را پیچیده تر کرده و موجب آشوب بیشتر شده است، ارتش اسرائیل روز گذشته (آدینه) تصاویری منتشر ساخت که پهپاد ایرانی یک ماموریت ساده نداشته، بلکه هدف از ارسال آن، اسیب رساندن به یک پایگاه نظامی در داخل اسرائیل بوده است.

در عکس هایی که انتشار یافت دیده می شود که پهپاد نظامی سپاه پاسداران با خود یک بسته مواد منفجره حمل می کرده و ماموریت آن سقوط به روی یک قرارگاه نظامی اسرائیل به هدف کشتن سربازان بوده است.

افشای این واقعیت نشان می دهد که پیچیده شدن اوضاع سوریه، نه به خاطر اقدام دفاعی اسرائیل، بلکه به علت عملیات تهاجمی و فتنه گرایانه حکومت ایران می باشد.

آگاهان در اورشلیم گفتند که روسیه، دخالت نظامی گسترده خود و عملیات آدم کشی سپاه پاسداران را نادیده می گیرد، و پیچیدگی اوضاع را به خاطر اقدام دفاعی اسرائیل برای خنثی کردن تجاوز یک حکومت بیگانه معرفی می کند.

2 دیدگاه‌

Comments are closed.