نفتکش توقیف شده بریتانیایی از بندرعباس به امارات رسید و رزم ناو انگلیسی خلیج را ترک گفت

نفتکش استنا ایمپرو که پس از ۱۰ هفته توقیف در تنگه هرمز از سوی نیروی دریایی سپاه پاسداران  ، پس از آزادی و خروج از آب‌های سرزمینی ایران وارد بندر “راشد” در امارات متحده عربی شد

پس از آن که نفتکش بریتانیایی استنا ایمپرو از توقیف چند هفته ای از سوی حکومت  ایران آزاد شد و آبهای این کشور به امارات عربی متحده رسید، بریتانیا نیز رزمناو خود را که برای همراهی با کشتیرانی، به خلیج فارس فرستاده شده بود، از آن جا خارج کرد.

نفتکش استنا ایمپرو که پس از ۱۰ هفته توقیف در تنگه هرمز از سوی نیروی دریایی سپاه پاسداران  ، پس از آزادی و خروج از آب‌های سرزمینی ایران وارد بندر “راشد” در امارات متحده عربی شد.

اریک هانل، مدیر اجرایی شرکت استنا بالک،گفته است که  «کاپیتان این نفتکش گزارش داده تمام خدمه سالم و باروحیه هستند و پس از انجام معاینات پزشکی و ارائه گزارش در دبی به دیدار خانواده و بستگان خود می روند».

گفتنی است که هفت نفر از ۲۳ خدمه این کشتی اوایل ماه جاری آزاد شدند.

حکومت ایران پس از توقیف کشتی گریس وان توسط نیروی دریایی بریتانیا در جبل الطارق  به علت حمل نفت خام برای سوریه ونقض قوانین تحریم ها ، در یک اقدام تلافی جویانه بدستور علی خامنه ای نفتکش بریتانیای  استنا ایمپرو را به هنگام عبور از تنگه هرمز به علت به گفته انان رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی توسط نیروی دریایی سپاه توقیف کرد .

کاخ سفید نیز پیشتر  با انتشار بیانیه ای با اشاره به توقیف نفتکش بریتانیایی توسط ایران در تنگه هرمز، این اقدام ایران را تشدید خشنونت خواند.