نماینده نظامی اعزامی اسرائیل به نیویورک، با دبیرکل سازمان ملل درباره رژیم ایران و حماس گفتگو کرد

نماینده اعزامی اسرائیل به نیویورک، ژنرال هرتسی هلوی در دیدار با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل از او خواست که بر سازمان های ترور در غزه فشار آورد که به تعرض و حملات موشکی و بادکنکی پایان دهند و آغاز بازسازی غزه پس از خرابی های ماه گذشته، مشروط به بازگرداندن بازمانده پیکر دو سرباز جانباخته و همچنین دو شهروند غیر نظامی اسرائیل باشد که در اسارت حماس در غزه به سر می بردند.

سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام داشت که در دیدار با گوترش، که سفیر اسرائیل در ایالات متحده نیز در آن حضور داشت، همچنین درباره فتنه گری های رژیم ایران در منطقه به تفصیل گفتگو شد و نماینده اسرائیل خواهان آن گردید که سازمان ملل نیز در تلاش برای مهار کردن رژیم ایران نقش لازم را به دست گیرد.

سازمان ملل اعلام داشته که تلاش خواهد کرد برای بازسازی غزه ، به دنبال جنگ موشکی حماس علیه اسرائیل، پانصد میلیون دلار اختصاص داده شود.

نماینده اسرائیل خواهان آن شد که در جریان بازسازی غزه، به صورتی عمل شود که حماس پول های ارسالی را برای تقویت بنیه تجاوزکارانه خود مورد سوء استفاده قرار ندهد و همه مبالغ به صرف بازسازی و بالا بردن سطح زندگی مردم غزه گردد.

این نماینده همچنین تاکید کرد که پیش از آغاز اقدامات بازسازی، حماس باید شرائط اسرائیل را تامین کند.

حماس ادعا میکند که باز گرداندن پیکرها و آزاد سازی دو شهروند اسرائیلی را نباید با اوضاع جنگی و سیاسی ارتباط داد، بلکه این موضوعی است که باید جداگانه بررسی شود. ولی اسرائیل روشن ساخته که بدون تامین این خواسته، بازسازی غزه آغاز نخواهد شد.

با آن که حماس ادعا کرده بود در جنگ موشکی پیروز شده و سرکردگان آن تهدید کرده بودند که چنگ آینده، چهره خاورمیانه را کاملا  دگرگون خواهد کرد، ارزیابی در اسرائیل حکایت از آن دارد که شرائط به وضع بسیار دشواری مبتلا شده و بعید می نماید که در صدد برآید حملات موشکی علیه اسرایئل را از سر بگیرد.

دو گروه حماس و جهاد اسلامی چند هفته پیش ادعا کردند که ده ها هزار موشک دیگر در اختیار دارند که اگر ضروزی باشد، آن ها را به سوی اسرائیل شلیک خواهند کرد.