نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران می گوید که هدف همه فشارها علیه جمهوری اسلامی ایران , تغییر رفتار این رژیم است

مایک پمپئو گفت : ۱۱ عضو شورای امنیت سازمان ملل به ما پیوستند و نگرانی خودشان را درباره آزمایش موشکی ایران انجام دادند

نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران می گوید که هدف همه فشارها علیه جمهوری اسلامی ایران , تغییر رفتار این رژیم است و آمریکا اکنون از حمایت دیگر کشورها برخوردار است .

برایان هوک که همراه وزیر خارجه آمریکا در نشست شورای امنیت حاضر بود , در مرکز رسانه ای در نیویورک در یک نشست خبری گفت : جمهوری اسلامی تنها کشور انقلابی دنیا است و قصد صادرات انقلاب شان  را دارند.  وی با  رد انتقادات که برجام و برنامه موشکی ایران جدا هستند , گفت : اینطور نیست این دو جدا نیستند .

در قطعنامه مصوب شورای امنیت بعد از برجام صراحتاً جمهوری اسلامی ایران را از آزمایش موشک بالستیک با قابلیت کلاهک اتمی منع کرده است .

آقای هوک همچنین گفت : خیلی ها می گفتند آمریکا علیه برجام تنهاست اما امروز ۱۱ کشور عضو شورای امنیت درباره برنامه موشکی ایران مانند ما ابراز نگرانی می کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگری گفت: ایالات متحده قصد ندارد معافیت خرید نفت  کشورها از ایران را تمدید کند

سعی خواهیم کرد که فشار بیشتری بر جمهوری اسلامی ایران بگذاریم . آقای هوک با اشاره به تلاش‌های آمریکا گفت ده‌ها کارشناس خزانه داری آمریکا به کشورهای دیگر سفر کردند و ماهیت رژیم جمهوری اسلامی ایران را برای آنها توضیح دادند.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران همچنین در پاسخ به سوالی درباره تغییر رژیم ایران گفت: آینده مردم ایران به دست خودشان است از زمان مشروطه مردم ایران دنبال آزادی بودند.

رژیم فعلی خواسته‌های مردم ایران را نمایندگی نمی‌کند.  این دیپلمات ارشد وزارت امور خارجه افزود , ایران می‌گوید :  موشک برای دفاع است. آیا برنامه ترور در فرانسه و دانمارک هم برای دفاع است . موشک ۲۰۰۰ کیلومتری برای دفاع است . مردم ایران همه این سیاست ها را تایید نمی کنند .

نشست خبری آقای برایان هوک ساعتی بعد از جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره ایران و همچنین نشست خبری وزیر خارجه آمریکا برگزار شد.

مایک پمپئو وزیر خارجه نیز بعد از شرکت در نشست شورای امنیت در جمع خبرنگاران حاضر شد او با اشاره به جلسه گفت ۱۱ عضو شورای امنیت سازمان ملل به ما پیوستند و نگرانی خودشان را درباره آزمایش موشکی ایران انجام دادند. ما رهبری این ائتلاف را خواهیم داشت و فشار بر ایران را روز به روز بیشتر از پیش خواهیم کرد.

یک دیدگاه

Comments are closed.