نمایندگان کنگره آمریکا از اعتراضات مردم ایران حمایت کردند

آمریکا از همه اعتراضات در ایران حمایت می کند

الیات انگل عضو ارشد دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفت که ما خواستار ایران آزاد هستیم که در آن انتخابات آزاد برگزار شود.

او  در نشست سازمان جوامع ایرانیان امریکایی  در آستانه سالگرد اعتراضات گسترده در دی ماه۹۶ در شهرهای ایران در محل کنگره آمریکا برگزار شده بود سخن میگفت.

در این نشست  شماری از قانونگذاران دموکرات و جمهوری‌خواه نیز شرکت داشتند.

دی ماه سال گذشته بیش از ۸۰ شهر در ایران شاهد اعتراضات گسترده مردمی بود که طی آن دست کم ۲۰ تن توسط نیروهای دولتی کشته شدند.

الیات انگل عضو ارشد دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در نشست سه شنبه شب در کنگره آمریکا گفت ایرانیان هم اکنون تحت دیکتاتوری شدید قرار دارند.

البته این جریان از سال ۱۳۵۷ شروع شد و هیچ تغییری هم در وضعیت‌شان روی نداده است و مردم ایران خواستار آزادی هستند که دیگر مردم جهان از آن بهره مند هستند.

ما از تظاهرات مردم ایران به ویژه جوانان ایرانی حمایت کامل می کنیم.

در این نشست همچنین تام مک کلین تاک عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان گفت حاکمیت دیکتاتوری ایران در قدرت رو به افول است.

ما به دوره حساسی رسیده ایم وضعیت اقتصادی ایران نشان از وجود فشار بر آن کشور دارد و آزادی در انتظار نسل آینده ایران است.

همچنین برت شرمن عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفت من در کنگره تلاش می‌کنم اقداماتی صورت بگیرد که مردم ایران بتوانند به دموکراسی دست یابند.

در این صورت روابط دو کشور ایران و آمریکا عادی خواهد شد.

ما از اعتراضات مردم ایران و همچنین از اعتصابات کارگری که با هدف دستیابی به حقوقشان صورت می‌گیرد حمایت کامل می‌کنیم.

من از سازمان دیگری که افشاگری در مورد برنامه اتمی ایران در سال ۲۰۰۲ را انجام دادند  قدردانی می‌کنم و آمریکا توطئه علیه اپوزیسیون ایران در اروپا را محکوم کرده و می کند.

در این نشست همچنین جوزی جو عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفت آمریکا از زندانیان سیاسی در ایران همچنین از دخترانی که در مورد انتخاب لباس خود زندانی می‌شوند و روزنامه نگارانی که به خاطر افشای حقایق به زندان می‌افتند حمایت می‌کند.

آمریکا از همه اعتراضات در ایران حمایت می کند.

استیو کوهن دیگر عضو در مجلس نمایندگان در آمریکا گفت حضور من در این برنامه به معنای اعلام حمایت از درخواست مشروع مردم ایران برای دستیابی به دموکراسی و آزادی می باشد.

تد پو عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا گفت رژیم با خشونت مردم را به زندان می‌اندازد ولی آنها باز به خیابان ها می آیند و فریاد می زنند که دیگر به حاکمیت ملاها و سپاه پاسداران اعتمادی ندارند و از آنها با نفرت یاد می‌کند و امیدوارم روزی در کنار مردم ایران در خیابان های تهران قدم بزنم.

یک دیدگاه

  1. با درود به آقای منشه امیر و همکاران – میل دارم از طریق شما برای مدیران امریکا یک پیام داشته باشم و جنابعالی قبول زحمت فرموده به ایشان منتقل کنید – ما در ایران تا سال ۱۳۵۷ با هیچ کشوری دشمنی نداشتیم و با همه دوست و رفیق بودیم و روسای ایران نیز با کسی خصومت و دشمنی نداشتند
    و میدانید در خیابان کاخ سفارت اسرائیل دایر بود چه شد که به یکباره چند تا آخوند شپشو روابط این کشور را با دنیا به این روز انداختند بدون اینکه سازمانهای اطلاعاتی امریکا از این موضوع بیخبر باشند و مدت ۴۰ سال یک رژیم پلید وخونخوار را تحمل کنند ، چطور میشود قبول کرد که آقای کارتر چنان در خواب خرگوشی باشد که یک کشور را دو دستی تقدیم شرق کند و ملتی را درگیر این اوضاع و بساط ، از آقای تیمسار قره باغی سئوال کنید چه شد که ارتش را تسلیم و پادگانها را خالی کرد و در انگلستان پناه گرفت – آقای منشه امیر اگر رژیم پلید آخوندی در طول ۴۰ سال کوچکترین ضرری برای امریکا و همکارانش داشت مانند صدام حسین و سرهنگ قزافی حتی یک لحظه هم تحمل نمیشد و چنین روزهایی را شما و ما نمیدیدیم

Comments are closed.