نگرانی: پاسداران ایران و حزب الله در اونیفورم ارتش سوریه، در جنوب مستقر گردند

در همان حال که ارتش سوریه خود را برای حمله به جنوب آن کشور آماده می سازد، اسرائیل و اردن ابراز نگرانی کرده اند که ممکن است در این فرصت، افراد سپاه پاسداران ایران با کمک مزدوران افغانی و عراقی خود، و همچنین حزب الله لبنان، زیر چتر حمایت ارتش سوریه، و یا در اونیفورم آن ارتش، در آن ناحیه مستقر گردند و به فتنه انگیزی بپردازند.

نگرانی دیگر اسرائیل آن است که رژیم پرزیدنت بشار اسد به کشتار همه افرادی بپردازد که با اسرائیل در ارتباط بوده اند.

اسرائیل در سال های اخیر، برای آن که از نزدیک شدن سپاه قدس و حزب الله به مرزهای خود جلوگیری کند، با گروه هایی از شهروندان رزمنده سوری که از مخالفان رژیم هستند همکاری کرده و به آن ها پول و اسلحه داده تا نگذارند دشمنان به مرزهای اسرائیل نزدیک شوند و اکنون بیم آن می رود که رژیم بشار اسد به کشتار بیرحمانه این افراد بپردازد که اسرائیل هیچگونه توان حافظت از آن ها را ندارد.

کارشناسان اسرائیلی می گویند، اگر ارتش بشار اسد در ظرف هفت سال اخیر چهارصد هزار تن از مردم کشور خود را کشته است، نسبت به آنانی که با اسرائیل همکاری داشته اند کوچکترین ترحمی نخواهد کرد.

اسرائیل حدود سه هزار نفر از زخمی شدگان جنگ سوریه و زنان و کودکان مجروح را به طور رایگان در بیمارستان های خود درمان کرده و در موارد زیادی آذوقه در اختیار اهالی مرزی سوریه قرار داده است.

رسانه های اسرائیلی، امروز (دوشنبه) سخنان یکی از فرماندهان نظامی اپوزیسیون سوریه را نقل کردند که هشدار داد ممکن است افراد سپاه قدس و همچنین حزب الله لبنان در پوشش ارتش سوریه وارد جنوب آن کشور شوند.

سران روسیه در روزهای اخیر گفته بودند که دولت های مسکو و اورشلیم به تفاهم رسیده اند که از ورود افراد سپاه قدس و مزدوران مسلح وابسته به رژیم ایران به جنوب سوریه جلوگیری شود.

اسرائیل رسیدن به این تفاهم را نادرست می داند و همچنان اصرار دارد که همه نیروهای وابسته به رژیم ایران باید خاک سوریه را ترک گویند.

حکومت ایران و دولت سوریه همچنان ادعا می کنند که هیچ جنگجوی وابسته به ایران در سوریه حضور ندارد و افرادی که به آن جا فرستاده شده اند، همگی در مقام مستشاران نظامی هستند.

این ادعا از جانب مسعود جزایری  مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح حکومت نیز، در مصاحبه ای که در پایگاه خبری تسنیم انتشار یافت، تکرار شد.

جزایری دوباره ادعا کرد که این مستشاران، به دعوت ملت و دولت رسمی سوریه به آن کشور رفته اند – و افزود: نیروهای آمریکایی هستند که به طور غیرقانونی در سوریه حضور دارند.

جزایری نگفت چگونه ممکن است که مردم سوریه که علیه ستمگری بشار اسد، علیه رژیم کنونی به پاخاسته اند، از سپاه قدس دعوت کرده اند به سوریه بیایند و به کشتن مردم بپردازند.

جزایری همچنین گفت که حضور نیروهای ایرانی در سوریه، موضوعی است که بین دولت های تهران و دمشق می باشد و به آمریکا و یا هیچ کشور دیگری ارتباط ندارد.

اشاره او به گزارش های روزهای اخیر بود که به موجب آن ها اسرائیل و روسیه، پیرامون عدم حضور نیروهای ایرانی در جنوب سوریه به تفاهم رسیده اند. ولی اسرائیل رسیدن به چنین تفاهمی را نادرست می داند و خواهان خروج همه نیروهای ایرانی می باشد.

افسر سوری که هفت سال پیش از صفوف  ارتش بشار اسد گریخته و یکی از فرماندهان اپوزیسیون است، در مصاحبه با رسانه های اسرائیلی همچنین هشدار داد که ارتش اسد قصد دارد با تسلط بر جنوب آن کشور، که هنوز همچنان در تسلط اپوزیسیون سکولار قرار دارد، جمعیت اهل تسنن را از خانه های خود اخراج کرده و آن ها را به شمال سوریه منتقل سازد و به جای آن ها مسلمانان شیعه را امکان دهند تا در آینده بتوان نسخه دیگری شبیه حزب الله لبنان را در جنوب سوریه برپا ساخت.

وزیر اطلاعات اردن هفته پیش نسبت به این احتمال هشدار داد و اسرائیل نیز چنین امکانی را با دقت دنبال می کند.

 

یک دیدگاه

  1. متاسفانه غرب در نابودی این جرثومه فساد(اسد) اینقدر تعلل میکنه و به چیزهای دیگه و غیر ضرور میپردازه که امکان هر سناریویی در منطقه وجود داره

Comments are closed.