نیروی دریایی اسرائیل یک مانور بزرگ نظامی را در دریای مدیترانه برگزار کرد

منابع خبری نظامی در اسرائیل فاش ساختند که نیروی دریایی این کشور خود را برای مقابله با حملات احتمالی حزب الله لبنان علیه تاسیسات استخراج گاز در فواصل دور از سواحل کشور آماده می سازد.

آگاهان می گویند که حکومت اسلامی ایران از مدت ها پیش می کوشد یک نیروی دریایی برای حزب الله لبنان به وجود آورد تا بتواند کشتی ها و ناوهای اسرائیلی را در آب های دریای مدیترانه مورد حمله قرار دهد. علاوه بر این، اسرائیل سکوهای بزرگی در قلب آب های دریای مدیترانه برپا ساخته و از اعماق دریا گاز سوختی استخراج می کند که به یکی از منابع عمده درآمد برای این کشور مبدل شده است.

حزب الله لبنان که به صورت مزدور حکومت اسلامی ایران عمل می کند، بارها تهدید کرده که سکوهای اسرائیلی را منفجر خواهد کرد. اسرائیل برای تقویت نیروی دریای خود و خنثی کردن هرگونه تعرضی به ناوچه های تندرو و همچنین زیردریایی های پیشرفته مجهز شده است.

سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام داشت که  نیروی دریایی هفته پیش یک رزمایش بی سابقه و بزرگ را به انجام رسانده که در آن انواع شناورهای دریایی و از جمله ناوچه های موشک انداز و قایق های تندرو و شناورهای دیگر شرکت داشته اند.

در این رزمایش، احتمال حمله موشکی حزب الله علیه سکوهای گاز اسرائیل در دریای مدیترانه تمرین شد و شیوه شکار کردن موشک های دشمن با موفقیت تمرین گردید. در این آزمایش، از ضد موشک های اسرائیلی از نوع باراک – هشت استفاده شد.

در مرحله دوم رزمایش، دو موشک به سوی یک کشتی دشمن فرضی شلیک شد که به هدف اصابت کرد و آن را ویران ساخت. یکی از احتمالات در مورد حمله حزب الله آن است که در صدد برآید با استفاده از کشتی های بازرگانی و یا قایق های تندرو به سکوهای استخراج گاز آسیب برساند.

در مراحل دیگر این رزمایش، احتمالات نظامی دیگر نیز مورد تمرین قرار گرفت.

آزادی رفت و آمد در آب های دریای مدیترانه، برای اسرائیل جنبه حیاتی دارد و در حال حاضر تنها نیرویی که ممکن است آن را به خطر اندازد، حزب الله لبنان به دستور حکومت ایران است.

در حالی که در دهه های گذشته نیروی دریایی اسرائیل سیار کوچک و محدود بود، ولی در سال های اخیر بر قدرت و امکانات آن به نحو چشمگیری افزوده شده است.

در گزارش های روزهای اخیر آمده بود که یک رشته تماس های غیرمستقیم بین اسرائیل و دولت لبنان جریان داشته تا اختلاف نظر دو کشور را در مورد محدودۀ آب های اقتصادی هریک از آن ها در دریای مدیترانه مشخص سازد تا در آینده هنگام بهره برداری از این آب ها اختلافی بین دو کشور به وجود نیاید. منابع آگاه می گویند که این گفتگوها ثمربخش بوده و بحران مناسبات را ، دست کم در این زمینه، برطرف ساخته است.

3 دیدگاه‌

  1. بوجود امدن کشور اسراییل معجزه میدانم و کسانی که ارزوی از بین رفتن این ملت و کشور را دارن قطعا را به چشم نخواهند دید.

Comments are closed.