نیکی هیلی خطاب به دولت هند میگوید:در مناسبات اقتصادی خود با ایران تجدید نظر کنید و به واردات نفت از ایران خاتمه دهید.

سفیر ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل خانم نیکی هیلی از دولت هند خواسته است تا در روابط اقتصادی خود با ایران تجدید نظر کنند. هند  یکی از خریداران اصلی نفت ایران است.

آمریکا به خریداران نفت ایران اعمال فشار می‌کند وبر آن  است که به صادرات نفتی ایران پایان دهد. خبرگزاری فرانسه پنجشنبه  در گزارشی از دهلی نو از دور جدید فشارهای آمریکا بر دولت هند خبر داد.

براساس این خبر سفیر آمریکا در سازمان ملل از دولت هند خواسته است در مناسبات اقتصادی خود با ایران تجدید نظر کند و به  واردات نفت از ایران خاتمه دهد.

آمریکا می‌خواهد با اجرای تحریم‌های اقتصادی سخت بر  ایران شریانهای مالی ناشی از صادرات نفت در جمهوری اسلامی را قطع کند و درآمدهای ارزی ایران را به طور قابل ملاحظه ای کاهش دهد. آمریکا تا روز چهارم نوامبر به واردکنندگان نفت ایران فرصت داده است تا برای نفت این کشور جایگزین بیابند.

بخش اعظم صادرات نفت ایران به کشورهای آسیایی صادر می شود. کشورهایی چون: چین- هند- ژاپن و کره جنوبی در شمار اصلی‌ترین خریداران نفت ایران در آسیا به شمار می روند.

درهمین رابطه باید افزود که ایران یکی از تامین‌کنندگان اصلی نیازهای نفتی هند است و در بین صادرکنندگان نفت به هند در ردیف سوم قرار دارد.

سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد در عین حال تأکید کرده است که آمریکا می داند که هند  قادر به تغییر مناسبات خود با ایران ظرف یک روز نیست.

نیکی هیلی می گوید: هند باید به آینده خود بیندیشد و به عنوان یک دوست به دولت هند توصیه کرده است که ببیند آیا ایران همان کشوری است که هند مایل به ادامه همکاری اقتصادی با آن است.

سفیر آمریکا به دین گونه به دولت هند تفهییم کرده است که یا باید با ما باشی یا با جمهوری اسلامی نیکی هیلی همچنین گفته است: هند باید جایگزین دیگری برای تامین نیاز های نفتی خود بیابد و این امکان نیز وجود دارد که رئیس جمهوری آمریکا در مورد فروش نفت ایران به هند و ژاپن در مورد این دو  کشور استثنایی قائل شود.