همایش مجاهدین در هتل مجلل واشنگتن، با حضور چند سیاستمدار آمریکایی

سازمان محاهدین خلق ایران نیز در همایشی که در واشنگتن برپاساخت، به بررسی سیاست های جدید ایالات متحده و دولت پرزیدنت ترامپ پرداخت و از چند شخصیت سیاسی و دانشگاهی آمریکایی نیز برای حضور در آن دعوت کرد.

این همایش زیر پوشش “شورای ملی مقاومت” برگزار شد که هسته اصلی آن سازمان مجاهدین خلق است و چند گروه کوچک دیگر نیز به عضویت آن در آمده اند. ایالات متحده در گذشته سازمان مجاهدین خلق را یک گروه تروریستی می دانست، ولی در مورد فعالیت زیر نام “شورای ملی مقاومت” این گونه محدودیت ها اِعمال نشده است.

جان بولتون مشاور جدید امنیت ملی کاخ سفید، با مجاهدین خلق ارتباطات نزدیکی داشته و در برخی همایش های آنان خضور پیدا کرده است.

موضوع بحث در همایش مجاهدین، بررسی این امر بود که به روی کارآمدن دولت پرزیدنت ترامپ تا چه حد می‌تواند در ایجاد دگرگونی در موقعیت سیاسی کنونی ایران تاثیرگذار باشد.

یکی از سخنرانان آمریکایی این همایش، تام ریج وزیر امنیت داخلی پیشین ایالات متحده بود که گفت: «انتصاب آقای بولتون، دگرگونی های مهمی را در ایران نوید می‌دهد». او گفت که بولتون شخصیتی است که بی‌پرده و شفاف سخن می گوید. او تایید کرد که بولتون همیشه نسبت به سازش به آن چه که “حکومت ملایان” نامید هشدار داده و علنا از سازمان مجاهدین خلق جانبداری کرده و با بمب اتمی رژیم ایران مخالفت ورزیده و خواهان آزادی مردم ایران بوده است.

تقریبا همه سخنرانان دیگر این همایش نیز از اهمیت دولت پرزیدنت ترامپ و به ویژه انتصاب مایک پمپئو به وزارت خارجه و بولتون به سمت مشاور امنیت ملی سخن گفتند و از مجاهدین خلق ایران طرفداری کردند.

این همایش در یکی از مجلل ترین هتل های واشنگتن همراه با غداهای ایرانی و برنامه هنری برگزار شد.

 

3 دیدگاه‌

  1. حمایت امریکا از مجاهدین خلق فقط موجب ترس و هراس مردم ایران و در نتیجه حمایت از حکومت جمهوری اسلامی میشود.
    حتی اگر امریکا نیازمند به همکاری آنها است باید تنها پس از تغییرات اساسی در ساختار و تفکرات آنها و در قالب یک گروه جدید و خوش نام با آنها همکاری نماید وگرنه بی تردید اینکار با واکنش منفی مردم ایران مواجه میشود.

  2. با درود این سازمان عامل ترور بوده و هست چه زمان شاه چه جمهوری اسلامی و چه در آینده مگه ترور مستشاران آمریکایی کار این گروه نبود به قدرت برسن همه رو تو دامن روسیه میندازن و مردم ایران رو نابود میکنن مثل کره شمالی و شاید خیلی بدتر کاش آمزیکا با این گروه های تندرو مماشات نمیکرد اینا همشون از جمهوری اسلامی بدترن !

  3. با درود خدمت شما
    هر ایرانی میداند گروهک منافقین در زمان جنگ با عراق، چگونه با صدام حسین همکاری می‌کرد و در سال مبلغ ۷۰۰ میلیون دلار میگرفت ( البته این رقم می‌تواند بیش‌تر هم باشد ، باید به اسناد سازمان امنیت عراق رجوع کرد ) تا نیروهای ایرانی مکان و تجهیزات ارتش دلیر ایرانی را تحویل نیروهای عراقی بدهد. این سازمان در کنار سازمان حزب توده دیگر حزب وابسته به روسیه، هیچ جایی در فردای ایران آزاد از دست حکومت اهریمنی اسلامی، نخواهند داشت. هر دوی این احزاب از ذهن و قلب ملت زجر دیده که جز خیانت به میهن و ملت ایران کاری نکردند، کاملا خارج است. زنده باد آزادی، نابود باد حکومت اسلامی، پیروز باد ملت بزرگ ایرانزمین. با سپاس کوروش

Comments are closed.