همه سیاستمداران اسرائیلی ابراز امیدواری کردند ترامپ در گفتگو موفق شود

نخست وزیر اسرائیل و همه سیاستمداران عمده کشور، از انجام دیدار بین رهبران ایالات متحده و کره شمالی ابراز خرسندی کردند و بر این ارزیابی انگشت نهادند که هر اندازه این گفتگوها به موفقیت بیشتری باینجامد، حکومت اسلامی ایران در تنگنای بیشتری قرار خواهد گرفت.

بنیامین نتانیاهو گفت که او دعا می کند مذاکرات سنگاپور نتایج مثبت مورد نطر را حاصل کند و به عنوان یک مدل برای خلع سلاح اتمی و موشکی حکومت ایران قرار گیرد. حناح چپ اسرائیل نیز ابراز امیدواری کرد که موفقیت این روند، زمینه را برای پیشبرد صلح اسرائیل – فلسطینی نیز فراهم سازد.

بنیامین نتانیاهو هنگام سخنرانی در فراکسیون پارلمانی حزب لیکود، که خود او رهبری آن را به دست دارد، از جمله گفت که او از صمیم قلب آرزو می کند که پرزیدنت ترامپ در تلاش خود برای جلوگیری از اِشاعۀ سلا ح های کشتار همگانی، با موفقیت کامل روبرو گردد.

نخست وزیر در نطق خود در همایش حزب لیکود، یک بار دیگر سخنانش در همایش جامعه یهودیان آمریکایی در روز قبل را بازگو کرد. نتانیاهو روز یکشنبه، (پریروز) در این همایش از جمله گفته بود: «همان کسانی که اکنون از تلاش پرزیدنت ترامپ برای انجام خلع سلاح اتمی کره شمالی، به گرمی پشتیبانی می کنند، باید به هدف خلع سلاح رژیم ایران نیز همچنان پشت سر او بایستند.

نتانیاهو افزوده گفت: «این دقیقا همان تلاشی است که ما در مورد ایران به عمل می آوریم و این همان موضوعی است که من در سفر اخیر به سه کشور اروپایی، آن را با سران آن کشورها در میان گذاشتم. من به آن ها قاطعانه گفتم که نباید گذاشت رژیم ایران به بمب هسته ای دسترسی یابد.

در همایش فراکسیون پارلمانی حزب لیلکود، دکتر یوال اشتاینیتس وزیر انرژی که همچنان سرپرست پرونده اتمی ایران نیز می باشد، خواسته های مشروح تری درمقایسه با سخنان نخست وزیر مطرح ساخت. او ارزیابی کرد که دیدار در سنگاپور بازتاب بسیار گسترده ای در اوضاع خاورمیانه خواهد داشت. او گفت که اگر گفتگوها با کره شمالی به شکست بیانجامد، رژیم ایران در پافشاری برای ادامه برنامه های اتمی و موشکی گستاخ تر خواهد شد.

خانم تیسپی لیونی رهبر حزب کادیما و وزیر خارجه پیشین، در واکنش به دیدار در سنگاپور گفت که بزرگترین بازتاب آن، از دیدگاه وی، نه بر مسائل اتمی ایران، بلکه بر نزاع فلسطینی اسرائیلی خواهد بود. او گفت که امیدوار است رسالت بعدی که پرزیدنت ترامپ اجرای آن را به عهده می گیرد، پیشبرد صلح اسرائیل – فلسطینی باشد.

وزیر دفاع، اویگدور لیبرمن، یک ارزیابی بسیار کلی تر نشان داد و گفت: پیامدهای دیدار ترامپ – جونگ اون، بر اوضاع کل جهان تاثیرگذار خواهد بود.

4 دیدگاه‌

  1. با سلام وعرض تشکر از زحمات مدیریت محترم سایت و کلیه پرسنل کوشای رادیو پیام اسرائیل
    دیروز امکان ارسال نظرات قطع شده بود و در ضمن وبسایت شما باید مثل ووآ یا رادیو فردا امکان ارسال کلا فایل با هر فورمت مثل تصویری یا پی دی اف یا ورد را نیز فراهم کند تا با ارسال ب فایل پی دی اف از خراب نشدن و دریافت مطالب مخصوصا طولانی و هم اطمینان حاصل گردد. ارادتمند ه علی پرهام

  2. اسرائیل اگر میخواهد خود را از مرگ حتمی نجات بدهد باید درطرز فکرش تجدید نظر کند و از این حالت دگم توده ای و دنباله روی مداومت از شوروی کمونیست و روسیه و انگلیس و چین و سازش ضمنی ۴۰ ساله با رژیمهای خون آشام ایران و اسد دست بردارد . رژیمیکه ۴۰ سال است خون ملت ایران مخفیانه تو شیشه میکند و کسی از ان خبر ندارد ولی در سوریه شمشیر را از رو بسته و تحت عنوان سرکوب داعش موجب آوارگی۲/۶ میلیون نفر مردم در داخل سوریه و مهاجرت ۸/۵ میلیون نفر به خارج و نزدیک به ۱ میلیون کشته و حد اقل ۶۰۰ هزار کشته در یمن شده باید در مقابل رژیم ایران قاطعیت عمل کند نیاید به ایران و منطقه و سوریه فقط از بعد امنیتی و اقتصادی نگاه کند. ارادتمند علی پرهام

Comments are closed.