همه چشمها به دیدار تاریخی رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی در سنگاپور دوخته شده است

ورود پرزیدنت ترامپ به فرودگاه پایا لیبار سنگاپور

مقام های آمریکا و کره شمالی، آماده دیدار تاریخی روز سه شنبه میان رهبران دو کشور می شوند. خبرگزاری رسمی کره شمالی می‌گوید “مذاکرات بر اساس نیاز زمانه ای که تغییر کرده، به موضوعات خلع سلاح هسته ای، صلح و مسائل دیگر می پردازد”.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی هر دو روز یکشنبه وارد سنگاپور شدند. پرزیدنت ترامپ با هواپیمای ویژه ریاست جمهوری آمریکا در پایگاه هوایی پایا لیبار و رهبر کره شمالی با یک هواپیمای چینی در فرودگاه بین المللی سنگاپور به زمین نشستند. وزیر خارجه سنگاپور که عملا مسئول تدارکات مذاکرات پیش رو در کشورش است، از رهبران آمریکا و کره شمالی استقبال کرد.

مقام های هر دو کشور در حال حاضر آماده گفتگوهایی می شوند که قرار است صبح روز فردا (سه شنبه) به وقت سنگاپور برگزار شود. امروز دوشنبه، یک روز پیش از دیدار ترامپ و کیم جونگ اون، خبرگزاری رسمی کره شمالی در گزارشی نوشت که موضوعات گسترده ای مورد بحث قرار خواهد گرفت. کفتگوها به هدف برقراری روابط تازه ای میان کره شمالی و ایالات متحده، ایجاد ساز و کاری برای حفظ صلح و دستیابی به خلع سلاح هسته ای در شبه جزیره کره و دیگر مسائل مهم برای دوطرف صورت خواهد گرفت.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در گزارش خود به این موضوع نیز اشاره کرد است که دیدار ترامپ و کیم جونگ اون در حالی صورت می گیرد که جهان بر آن متمرکز شده است و انتظارات بسیاری از آن می‌رود. دونالد ترامپ روز گذشته گفته بود دیدار پیشرو بختی است که تکرار نمی‌شود.

رئیس جمهوری ایالات متحده، پیش از راهی شدن به سوی سنگاپور به خبرنگاران گفته بود که فکر می کنم در همان لحظات اول خواهم دانست که آیا اتفاق مثبتی خواهد افتاد یا خیر، و اگر فکر کنم اتفاق نخواهد افتاد، وقت خودم را تلف نمی‌کنم و نمی‌خواهم وقت رهبر کره شمالی نیز تلف شود.

اگر این دیدار و گفتگو ها به نتیجه برسد و کره شمالی نیز از انزوا به درآید، هم یک پیروزی بزرگ و تاریخی برای دونالد ترامپ و هم یک پیروزی درخشان برای رهبر کره شمالی است که حال در راه صلح و آشتی گام نهاده و میخواهد کشورش را در راه رفاه و تحول هدایت کند.