واکنش های جهانی گسترده به اعدام دو جوان ایرانی توسط رژیم کودک کش اسلامی

ساعاتی پس از اعلام خبر اعدام محمد حسینی و محمد مهدی کرمی شخصیت های سیاسی ایرانی و غیر ایرانی به این اقدام جنایتکارانه رژیم واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند.

هلگه لیمبورگ، نماینده پارلمان آلمان و کفیل سیاسی محمد مهدی کرمی، در توییتی در واکنش به اعدام او نوشت: نمی‌توانم غم عمیق و خشم خود را توصیف کنم. نام او فراموش نخواهد شد و مبارزه برای آزادی و دموکراسی ادامه خواهد داشت

علیرضا آخوندی، نماینده پارلمان سوئد، در واکنش به اعدام محمد حسینی و محمدمهدی کرمی، در توییتی نوشت: دو قربانی جدید رژیم وحشی اسلامی، اما اجازه دهید واضح بگوییم، رژیم نفس‌های آخر خود را می‌کشد.

کلمانتین اوتان، نماینده پارلمان فرانسه و کفیل سیاسی محمدمهدی کرمی، با اشاره به خشم و اندوه ناشی از اعدام او نوشت که «امانوئل مکرون، سکوت تو در برابر رژیم غیرقابل قبول است»

نوربرت روتگن، نماینده پارلمان آلمان، در واکنش به اعدام محمد مهدی کرمی و محمد حسینی نوشت که آلمان و اتحادیه اروپا باید اقدام قاطعانه برای محافظت از جان ۱۹ هزار زندانی دیگر را آغاز کنند و دولت آلمان به جمهوری اسلامی بفهماند که از خطوط قرمز عبور می‌کند

دریا صفایی، نماینده پارلمان بلژیک اعلام کرد: «مسئولیت جهان غرب اکنون ایجاب می‌کند که رژیم ایران و سران خونریزش را بیش از پیش منزوی کند. در غیر این صورت سر میز مذاکره نشستن و دست دادن با دست‌های آلوده به خون همیشه در حافظه تاریخ به عنوان یک ننگ تاریخی خواهد ماند»

هانا نیومن، نماینده آلمان در پارلمان اروپا، در توییتی در واکنش به اعدام محمد مهدی کرمی و محمد حسینی نوشت که اقدامات رژیم جمهوری اسلامی با «صحبت و فرش قرمز متوقف نمی‌شود» و «ما باید یک سیگنال واضح ارسال و با آنها به عنوان آنچه واقعا هستند» یعنی تروریست، رفتار کنیم

کیت ولاهان، نماینده منطقه منزیس در پارلمان استرالیا، اعدام محمد مهدی کرمی و محمد حسینی را « وحشتناک» و «یک اقدام تروریستی دیگر علیه مردم ایران» و عجله برای اعدام آنان را «قساوت» خواند

مسعود قره‌خانی، رییس پارلمان نروژ، در واکنش به اعدام محمد مهدی کرمی و محمد حسینی در توییتی نوشت که جمهوری اسلامی به «اعدام معترضان جوان ادامه می‌دهد» و آنان «بدون مستندات حقوقی و در حالی که اجازه ملاقات با خانواده را نداشتند اعدام شدند»

مسعود قره‌خانی، رییس پارلمان نروژ،  در توییت خود این جمله محمد مهدی کرمی را نوشت که گفته بود«بابا حکمم اعدامه، به مامان نگو»

اردلان شکرابی، نماینده پارلمان سوئد، در توییتی نوشت: قتل محمدمهدی کرمی و محمد حسینی به دست حکومت جمهوری اسلامی را فراموش نخواهیم کرد. پیگرد قانونی برای محکومیت مسئولان و مجریان این جنایت وظیفه حقوقی همه کشورهای آزاد است.

نازنین بنیادی، بازیگر سرشناس ایرانی‌الاصل و فعال حقوق بشر، در توییتی در واکنش به اعدام‌ محمدمهدی کرمی و محمد حسینی نوشت:«شرم بر جامعه جهانی و رهبران آن که جلوی جنایات جمهوری اسلامی را نگرفتند.

بنا بر اعلام قوه قضائیه رژیم ایران، محمدمهدی کرمی و محمد حسینی، دو نفر از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری در کرج، بامداد ۱۷ دی‌ماه اعدام شدند.