وزارت خزانه داری آمریکا یک شرکت مسافرتی ایران را تحریم کرد

وزیر خزانه داری ایالات متحده دوشنبه از قرار گرفتن نام یک شرکت خدمات مسافرتی مستقر در مالزی در فهرست تحریم‌ها به دلیل ارائه خدمات به شرکت هواپیمایی ماهان که پیشتر توسط آمریکا تحریم شده است خبر داد.

بر اساس این بیانیه شرکت گردشگری و مسافرتی ماهان بابت فعالیت برای هواپیمایی ماهان و به نیابت از آن شرکت که پیشتر به دلیل حمایت ایران از تروریسم بین المللی تحت تحریم قرار گرفته بود در فهرست تروریسم قرار گرفت.

به گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا شرکت هایی مانند شرکت گردشگری و مسافرتی ماهان نقش کلیدی درقادر ساختن هواپیمایی ماهان به ادامه فعالیت هایش شدند.

به ویژه از طریق انجام نقل و انتقالات مالی به نیابت از آن خطوط هواپیمایی.

استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز در ادامه بیانیه می گوید: ماهان ایر شرکت هواپیمایی منتخب نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که حمایت آن نیروی نظامی از تروریزم را در خاورمیانه تسهیل می‌کند.

به گفته آقای منوچین پروازهای معمولی خطوط هواپیمایی ماهان به سوریه جهت کمک به رژیم بشار اسد و ارسال اسلحه و اعزام نیروهای نظامی خارجی و ایرانی به آن با هدف ایجاد خشونت و ناآرامی در منطقه انجام می شود.

وی با بیان اینکه موضع واشنگتن در مورد نقش مرگبار ماهان ایر غیر شفاف بوده گفت: اقدام معامله یک شرکت مستقل که به ماهان خدمات ارائه می دهد برای همه در صنعت هوانوردی روشن می‌کند که باید همه ارتباطات خود را با ماهان قطع یا از آن شرکت فاصله بگیرند.