وزیر اسرائیلی: اگر حزب‌الله حمله موشکی کند، لبنان به عصر حجر باز می‌گردد

نتالی بنت رهبر حزب خانه یهود و وزیر آموزش و پرورش

در ادامه هشدارهای سران اسرائیل و فرماندهان نظامی دایر بر این که حزب الله لبنان ممکن است جنگ تازه ای را علیه اسرائیل تدارک می بیند، یک وزیر ارشد اسرائیل هشدار داد که در جنگ آینده، ویرانی ها در لبنان در حدی خواهد بود که آن کشور را ممکن است به عصر حجر باز گرداند.

این سخنان در حالی بیان می شود که نخست وزیر اسرائیل به رئیس جمهوری روسیه تذکر داد که حکومت ایران در حال ساخت یک کارخانه تولید موشک های دقیق در خاک لبنان است و اسرائیل چنین خطری را تحمل نخواهد کرد.

سه روز پس از انتشار این هشدار اسرائیلی، یک هیات بلندپایه روسی به ریاست دبیر شورای امنیت ملی آن کشور به اورشلیم آمد تا پیرامون این هشدار گفتگو کند.

“ییسرائیل کاتس” وزیر سیاست های راهبردی اسرائیل که وزیر راه و ترابری نیز هست، در یک مصاحبه تلویزیونی به بیان این هشدار افزوده گفت: «حکومت اسلامی ایران و حزب الله لبنان بدانند که اگر جنگ تازه ای را بر اسرائیل تحمیل کنند، این بار زیانی که به لبنان وارد خواهد آمد بسیار ویرانگرتر و سنگین تر از جنگ پیشین خواهد بود».

اشاره وزیر سیاست های راهبردی به جنگ سال ۲۰۱۶ بود که در آن نمی از محله شیعه نشین “الضاحیه” در جنوب بیرون که مرکز تسلط حزب الله لبنان است به کلی ویران شد و حکومت ایران برای بازسازی آن مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار اختصاص داد.

حسن نصرالله، سرکرده گروه تروریستی حزب‌الله لبنان

نفتالی بِنِت وزیر آمورش و پرورش و رهبر حزب راست گرای “هَبَیت هَیِهودی” (خانه یهود) نیز در این مصاحبه دیدگاه های مشابهی بیان داشت و خواهان شدت عمل ارتش اسرائیل در هر رویارویی جنگی آینده با حزب الله لبنان شد.

نفتالی بنت در این مصاحبه گفت: «فردا اگر حزب الله یک موشک به سوی خاک اسرائیل شلیک کند، نصرالله بداند که فرمان ویرانی لبنان را صادر کرده و قبر خویش را حفر کرده است».

 

3 دیدگاه‌

  1. لبنان به یک دولت قانونی و واحد نیاز دارد .
    حزب الله و حامیان و همفکران آنها به همین جنگهای رسانه ای و لفظی نیاز دارند تا خود را بزرگ و‌ با اهمیت جلوه دهند.
    کسی که با مانور دروغین سرپاست را باید تحقیر کرد نه خربزه زیر بغلش گذاشت.
    حزب الله در شرایط کنونی بعید است به فکر جنگ باشد زیرا حکومت ایران با کمبود پول و فشار داخل روبرو شده است و با بالا گرفتن هزینه های سوریه و یمن و فشارهای ترامپ نمی تواند مثل گذشته حزب الله را تامین کند شاید می خواهد بترساند تا با او نجگند .

  2. جناب وزیر زیاد مطمئن نباشد که چنین اتفاقی می افتد زیرا ایران طی ۴۰ سال بطور مداوم و با تمام ظرفیتهای مالی بدنبال پیشرفته ترین سلاح ها بوده و من یقین دارم که هم اکنون هزاران موشک معمولی و هسته ای از نقاط مختلف و استتار شده ایران اماده پرتاب بسوی اسرائیل و عربستان هستند علاوه بر موشکهایی که به دولت دست نشانده حریری و حوثیهای یمن داده. فرصت برای اسرائیل تمام شده و اقدام متقابل نظامی علیه ایران در سوریه و لبنان با پیروزی همراه نخواهد بود گرچه راهی جز جنگ برایش نمی ماند وباید تا اخرین نفر و سلاح با تروریسم اسلامی بجنگد و از حمایت اروپا هم برخوردار نشود زیرا اروپا پس از برجام در نفوذ کامل ایران عمل میکند و فرانسه و المان از نمونه های بارز ان هستند.

Comments are closed.