وزیر اطلاعات اسرائیل: توافق دو کره موجب تضعیف تلاش های موشکی ایران می شود

ییسرائل کاتس، وزیر اطلاعات اسرائیل

یک مقام ارشد دولت اسرائیل ارزیابی کرد که اگر کره شمالی خلع سلاح اتمی شود، فشار بر حکومت ایران برای کنار گذاشتن برنامه های اتمی و موشکی کارسازتر خواهد شد.

این ارزیابی از جانب وزیر اطلاعات و ترابری اسرائیل، ییسرائل کاتس بیان گردید و در واکنش به ابراز خرسندی پرزیدنت ترامپ از ملاقات بین رهبران دو بخش کره بود. در پایان دیدار رهبران، فرمانروای کره شمالی اعلام کرد که باید برای خلع سلاح اتمی در شبه جزیره کره اقدام شود.

مفهوم این سخنان آن است که دهبر کره شمالی نیز بمب هسته ای را یک اسلحه خطرناک می داند که باید آن را نابود کرد.

ییسرائل کاتس، در سمت وزیر اطلاعات در دولت اسرائیل، فاش ساخت که اسناد و شواهدی در دست است که نشان می دهد کره شمالی در پیشبرد برنامه های اتمی رژیم ایران همکاری داشته است. او گفت: کره شمالی بخش عظیمی از تجربه خود را برای تولید موشک های بالیستیک، در اختیار حکومت ایران نیز قرار داده و اگر کره شمالی از این راه دست بردارد، حکومت ایران یکی از منابع اصلی کسب اطلاعات فنی را از دست خواهد داد.

وزیر اطلاعات اسرائیل گفت: هر اندازه که دیدار بین رهبران دو بخش کره سازنده تر و مفیدتر باشد، پرزیدنت ترامپ با قدرت و دلگرمی بیشتری خواهد توانست به قضیه برنامه های اتمی و موشکی رژیم ایران بپردازد.

دیکتاتور کره شمالی در پایان دیدار با رهبر کره جنوبی ابراز امیدواری کرد که اتحاد دو بخش کره تامین گردد و آرامش و ثبات برقرار شود و تهدیدهای جنگی از میان برود.