وزیر خارجه جدید آلمان: دوستی با اسرائیل و مبارزه علیه یهودستیزی در جهان

وزیر خارجه جدید آلمان گفت که یکی از مستحکمترین اصول سیاست خارجی آلمان حفظ امنیت اسرائیل و طرفداری از این کشور است. هایکُ ماس که در برلین با خبرنگاران اسرائیلی سخن می گفت تاکید کرد که تعهد اخلاقی آلمان آن است که از کشور یهودیان مواظبت کند و به تامین امنیت و قدرت دفاعی آن یاری برساند.

آلمان نوین در هر فرصت از جنایات آلمان هیتلری ابراز انزجار می کند و یاد شش میلیون نفر یهودی را که توسط حکومت نازی به کشتارگاه ها فرستاده شدند، یک نشان شرم برای خویش می داند.

وزیر خارجه آلمان که ماه گذشته و در چارچوب دولت جدید خانم آنگلا مِرکل پست وزارت خارجه را از زیگمار گابریئل تحویل گرفت، این سخنان را در ضیافت سفارت اسرائیل در برلین، به افتخار هفتادمین سالگرد استقلال اسرائیل بیان داشت.

هایکُ ماس هرگونه پدیده یهودستیزی در کشور آلمان را مکروه دانست. پیشتر گفته شده بود که دولت خانم آنگلا مرکل بودجه بزرگی را برای مبارزه با یهودستیزی در آلمان اختصاص داده و به ویژه از مهاجران تازه وارد انتظار می رود با مفهوم و ناپسند بودن نمادهای یهودستیزانه آشنا شوند.

وزیر خارجه جدید آلمان گفت که فروش زیردریایی های قول داده شده به اسرائیل، به موقع خود عملی خواهد شد. زیردریایی های آلمانی، توان دفاعی اسرائیل در آب های مدیترانه را به طور چشمگیری بالا می برد.

مایکُ ماس به خبرنگاران اسرائیلی گفت که اسرائیل می تواند کاملا اطمینان داشته باشد که دولت آلمان همیشه در کنار ملت اسرائیل و کشور آنان ایستاده اس

ت.

به گزارش روزنامه آلمانی “بیلد”، جوانی که در شهر برلین عرقچین یهودی (کیپا) به سر داشت و به این علت در خیابان مورد تهاجم قرار گرفت، یک جوان عرب شهروند اسرائیل است که می خواسته میزان یهودستیزی در پایتخت آلمان را به آزمایش بگذارد.

پلیس آلمان گفت که فرد مهاجم خود را معرفی کرده و هم آکنون در بازداشت به سر می برد. تائید شد که این فرد، یک عرب اهل سوریه است که اخیرا به آلمان پناهنده شده و دو نفر دیگر هم در این تعرض با او همدست بوده اند.

جوان ۲۱ ساله عرب اسرائیلی که به ظن یهودی بودن مورد تهاجم قرار گرفت، تعریف کرد که دوستانش در اسرائیل به او گفته بودند که یهودستیزی در آلمان آنقدر قوی است که راه رفتن در خیابان با به سر داشتن کیپا که علامت یهودی بودن است خطرناک می باشد.

او گفت که با این رفتار خود خواسته است عملا به دوستانش در اسرائیل نشان دهد که ارزیابی آن ها درست نبوده است. او با دوستش که وی نیز کیپا به سر گذاشته بود، در خیابان به قدم زدن پرداخت.

این جوان از پشت سر مورد تهاجم سه فردی قرار گرفت که با بطری شیشه ای و کمربند قصد داشتند او را مضروب کنند. آن ها به زبان عربی صحبت می کردند.

فیلم کوتاه این تعرض، در ابعاد گسترده در رسانه های آلمانی بازتاب یافت و بسیاری از سیاستمداران آلمانی آن را نکوهش کردند و خانم آنگلا مرکل چنین حادثه ای را “تکان دهنده” خواند.

2 دیدگاه‌

  1. وزیرخارجه المان از افراد کثیف و خائن تحت نفوذ شدید ایران است و ادعای دوستی این فرد کثیف مانند اردوغان برای اثرگذاری برسیاستهای منطقه ای اسرائیل و افشای تصمیمات انها به سران ایران است. یهودی ستیزی وی یک ماموریت از سوی ایران برای تضعیف و سرکوب یهودیان المان است.امثال این فرد را ایران با پول خریده و دولت مرکل و مکرون و بیار کشورهای اروپایی در سلطه کامل سیاسی ایران برضد اسرائیل و ترامپ عمل میکنند.

  2. وقتی انتخابات در کار است اشوبهای خیابانی جز توطئه بیگانه هیچ توجیهی ندارد البته انتخابات ایران در حکومتی که برای ابد بدون رای مردم در قدرت است معنی ندارد و فقط سرگرمی برای مردم و فریب جهانیان است تا باور کنند اسلام موافق دموکراسی است! ارمنستان مانند یمن در استانه سقوط بدست عوامل ایران است

Comments are closed.