وزیر خارجه آمریکا به دولت آلمان هشدار می دهد که مبادا با انتقال سیصد میلیون یورو پول نقد به ایران موافقت کند.

ایالات متحده قاطعانه از آلمان خواستار شده که از انتقال سیصد میلیون یورو پول نقد به حکومت ایران خودداری ورزد و به این حکومت یاغی یاری نرساند. رژیم ایران که با بی پولی شدید روبرو شده، به این مبلغ نیاز فوری دارد، زیرا همه ذخیره نقدی دولت هزینه شده و پولی در خزانه باقی نمانده است.

رژیم ایران برای آن که دولت آلمان را فریب دهد و این پول را از ذخایر مالی خود در آلمان تامین کند، ادعا کرده است که این پول صرف فروش دلار به گردشگران ایرانی خواهد شد که از جمله قصد سفر به آلمان را دارند.

سفیر ایالات متحده در برلین در دیدار با مقامات بلند پایه آلمانی، خواستار شد که دولت برلین به اقدامات لازم دست بزند، تا رژیم ایران بتواند این پول را از حساب بانکی بیرون بکشد.

تحریم های اقتصادی ایالات متحده علیه رژیم ایران از سه هفته دیگر آغاز می شود و رژیم نگرانی بسیار دارد که همه پول نقد آن هزینه شود و ناچار به اعلام ورشکستگی گردد.

روزنامه آلمانی بیلد نوشته بود که رژیم ایران قصد دارد اسکناس های دریافتی را داخل چمدان ها بگذارد و آن ها را به هواپیما به ایران منتقل سازد.

بزودی معلوم خواهد شد که تلاش ایالات متحده در جلوگیری از انتقال این پول تا چه حد موثر بوده است.

دولت آلمان هنوز به درخواست حکومت ایران پاسخ نهایی نداده است. این درخواست در زمانی مطرح گردیده که ایران همچنان در انتظار دریافت بستۀ پیشنهادهای کشورهای اروپا، برای حفظ برجام می باشد.