وزیر خارجه اسرائیل پس از مذاکرات با لاورف در مسکو: اسرائیل از استقرار رژیم ایران در سوریه جلوگیری می کند

وزیر خارجه اسرائیل گبی اشکنازی که به مسکو رفته بود، در پایان دیدار و گفتگو با همتای روسی خود، در یک همایش رسانه ای بار دیگر گفت که اسرائیل امکان نخواهد داد که رژیم ایران بتواند در سوریه حضور نظامی دائمی داشته باشد.

گبی اشکنازی با این ماموریت به مسکو رفت که برای دولت روسیه روشن سازد که اسرائیل در سیاست خود برای جلوگیری از استقرار نظامی دائمی رژیم ایران در سوریه قاطعیت دارد و به آن ادامه می دهد.

دیدار وزیر خارجه اسرائیل با سرگئی لاورف وزیر خارجه روسیه، ادامه تلاش های دولت اسرائیل در صحنه بین المللی، برای گوشزد کردن خطرات افزایش نفوذ حکومت ایران در خاورمیانه و ادامه برنامه های اتمی و موشکی آن حکومت می باشد.

وزیران خارجه اسرائیل و روسیه، در پایان رایزنی های خود، در این همایش رسانه ای مشترک حضور یافتند و به پرسش های خبرنگاران پاسخ دادند.

گبی اشکنازی در پاسخ به این پرسش که آیا اسرائیل حاضر است به حملات هوایی خود در خاک سوریه پایان دهد، گفت: تا هنگامی که ضروری باشد، این اقدامات دفاعی ادامه خواهد یافت.

وزیر خارجه اسرائیل گفت که رژیم ایران بزرگترین خطر امنیتی و نظامی برای اسرائیل محسوب می شود و اسرائیل حق دارد برای دفاع از امنیت خود به اقدامات لازم دست بزند.

فرماندهان سپاه پاسداران در سال های اخیر گفته اند که پس از استقرار نیروهای مسلح آن کشور در سوریه، اسرائیلیان برای فرار و نجات جان خود، فقط یک راه دارند و آن از طریق آب دریا می باشد. حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران به بنیامین نتانیاهو توصیه کرده بود که برود و شنا یاد بگیرد، زیرا فقط از راه دریا می تواند جان خود را نجات دهد.

او گفته بود که با حضور حزب الله در مرزهای شمالی اسرائیل و حماس و جهاد اسلامی در غزه و سپاه قدس در سوریه، تنها راه فراری که برای اسرائیلیان باقی می ماند، دریای مدیترانه می باشد.

گبی اشکنازی گفت که اسرائیل حق دفاع از خود را محفوظ می داند و از این رو اجازه نخواهد داد که رژیم ایران به حضور نظامی خود در سوریه ادامه دهد.

اسرائیل و روسیه روابط دوستانه ای دارند و دولت مسکو معمولا با ادامه حملات هوایی اسرائیل علیه مواضع سپاه قدس و مزدوران آن در سوریه، موانعی ایجاد نمی کند.

علاوه بر سفر وزیر خارجه به مسکو، هیات های اسرائیلی با مقامات آمریکایی نیز در حال مشاوره درباره اوضاع منطقه خاورمیانه هستند که مهمترین بخش از آن را مذاکرات درباره برنامه ها ی اتمی و موشکی رژیم ایران تشکیل می دهد.