نگرانی وزیر دفاع آمریکا: بروز جنگ بین رژیم ایران و اسرائیل، یک امر حتمی است

با ادامه تهدیدهای جنگی فرماندهای نظامی حکومت ایران علیه اسرائیل و واکنش روز گذشته وزیر دفاع اسرائیل که گفته بود این گونه تعرض ها بدون پاسخ نخواهد ماند، وزیر دفاع ایالات متحده ارزیابی می کند که وقوع جنگ بین رژیم ایران و کشور اسرائیل قابل جلوگیری نیست و احتمال زیاد دارد که روی دهد.

ژنرال جیمس ماتیس در این ارزیابی خود استدلال کرده گفت: «بعید می نماید که اسرائیل منتظر بماند تا باران موشک به روی تل آویو باریده شود، و احتمال بالاتر آن است که اسرائیل به اقدامات پیشگیرانه دست بزند».

آگاهان نظامی یادآور شده اند که “حمله غافلگیرکننده” یکی از شیوه های سنتی اسرائیل در خنثی کردن خطرات و تهدیدات دشمن است. ولی این بار بعید می نماید که اسرائیل بخواهد ابتکار جنگ را به دست گیرد.

وزیر دفاع ایالات متحده این ارزیابی را که جنگ بین ایران و اسرائیل بسیار حتمی به نظر می رسد در سخنان خود در کنگره مطرح ساخت و از این احتمال ابراز نگرانی کرد.

بنا بر ارزیابی ژنرال ماتیس، اگر جنگی در گیرد، جبهه اصلی آن خاک سوریه می باشد.

اسرائیل بارها گفته که نخواهد گذاشت رژیم ایران در سوریه ریشه بدواند و به هر قیمت شده این حضور نظامی را باطل خواهد ساخت.

رژیم ایران نه تنها افراد سپاه پاسداران را در شمار زیاد به سوریه فرستاده، بلکه واحدهایی نیز از شیعیان افغانستان، پاکستان و عراق نیز برپا ساخته و به آن جا فرستاده است. به موازات آن، حزب الله لبنان حضور نظامی بسیار گسترده ای در سوریه دارد و سهم عمده ای را در کشتار مردم سوریه به عهده گرفته است.

وزیر دفاع ایالات متحده در سخنان خود در کنگره، از جمله گفت: « من می دانم ارزیابی کنم که این جنگ چگونه آغاز خواهد شد، ولی نمی دانم بگویم  که از کجا آغاز خواهد گردید و چگونه ادامه خواهد یافت. احتمال دارد که این جنگ از سوریه آغاز شود، حزب الله لبنان در آن جا بسیار فعال است».

ژنرال ماتیس همچنین تاکید کرد که حکومت ایران به شدت مشغول تقویت حضور نظامی خود در سوریه است و مقادیر عظیمی جنگ افزارهای پیشرفته از طریق خاک سوریه برای حزب الله می فرستد.

وزیر دفاع آمریکا گفت: اسرائیل منتظر نخواهد شد که این موشک ها را هوا کنند و تل آویو را بمباران نمایند و تصور منطقی آن است که پیش از وقوع چنین امری، اسرائیل به اقدامات پیشگیرانه دست بزند.

ماتیس گفت: امیدوارم که حکومت ایران به وخامت اوضاع پی ببرد و از تهدیدهای خود عقب نشینی کند.

گزارش دیگری را درباره مشروح سخنان وزیر دفاع اسرائیل در هشدار به حکومت اسلامی ایران، در بخش دیگری از این صفحه در اختیار کاربران قرار دارد

6 دیدگاه‌

  1. this Friday was a new era in the history.congratulation the beginning of peace era on our earth, not only to Korean people but to all the humans that love peace and security and hate to insecurity and war.
    Mr.Netanyahu, I am filled with hope, more than ever in my life and pray for an easy Israeli-Arab peace more than ever I did.
    Omid from Persia

  2. مردم ایران نه جنگ طلب هستند و نه با اسرائیل خصومتی دارند. لطفا حساب مردم ایران را از حکومت جدا کنید و باعث رنج و مصیبت مردم عادی نشوید.

  3. مطمعنن نه امریکا و نه اسراعیل خواهان جنگ ببخصوص با ایران هستن بلکه این دو کشور با اینکه ادعای ابر قدرتی در صنعت اقتصادی و نظامی و… را دارن باز در تلاشن که جلوی هرگونه آشوب و جنگی را بگیرن ؛پس در واقع این روسیه هست که ایران رو سوق به جنگ آنهم با اسرایل و یا امریکا رو میده.روسیه در گذشته هم از آب گل آلود ماهی میگرفت الان که کره شمالی (استعماره روسیه) کوتاه اومده در واقع سر عقل اومده و به امریکا دست دوستی داده درواقع روسیه شکست خورده و تنها امیدش به همین ایرانه که بتونه با جنگ افروزی با اسرایل و امریکا از اب گل آلود ماهی بگیره در واقع همون سیاست انگلیسی تفرقه بنداز حکومت کن

  4. از آن سگ نترسید که واق واق میکند .از آن سگی بترسید که صدایش در نمی آید . سگی که هارت و پورت میکند خودش از شما میترسد .(ضرب المثل ترکی)

Comments are closed.