ولایتی در واکنش به جنایات اسلامگرایان در فرانسه، انتقاد رئیس جمهوری فرانسه را “دنباله روی از صهیونیسم” نامید

با آن که جنایات تندروهای اسلامی در فرانسه انزجار شدیدی نسبت به افراط گرایی و خونریزی به نام اسلام برنگیخته، علی اکبر ولایتی وزیر خارجه اسبق رژیم، در مقام مشاور کنونی علی خامنه ای در امور بین المللی ادعا کرد که پرزیدنت امانوئل مکرون به دستور آن چه که “صهیونیسم” نامید، علیه اسلامی افراطی سخن گفته است. رژیم ایران هر پدیده ای را که از دیدگاهش جنبه منفی دارد به “صهیونیسم” نسبت می دهد و این در جالی که این واژه به مفهوم ناسیونال ملت یهود و حق بازگشت آنان به سرزمین پدری می باشد و هیچ دخالتی در امور کشورها ندارد.

ولایتی در دنباله سخنانش ادعا کرد که رئیس جمهوری فرانسه دنباله رو صهیونیست ها می باشد.

پرزیدنت ماکرون پس از آن که یک جوان متعصب چچنی سر دبیر تاریخ را از بدن جدا کرد، و همچنین پس از جنایت در کلیسای نیس که سه کشته به جای گذاشت، گفته بود که فرانسه از جنایات اسلام تعصیب گرا بیمی ندارند و به ارزش های معنوی و انسانی خود همچنان پایبند است و مذهب را در اداره کردن حکومت دخالت نمی دهد.

علی اکبر ولایتی که ظاهرا باید بهترین مشاوره های سیاسی را در امور بین المللی به رهبر حکومت ارائه دهد، با این سطحی اندیشی و نسبت دادن چنین پدیده های اجتماعی و دینی فرانسه به صهیونیسم، یعنی جنبش ملی یهود، نشان می دهد که هیچ درک درستی از رویدادهای بین المللی ندارد و یا واقعیات را، مغرضانه دگرگون جلوه می دهد.

مشاور خامنه ای، مانند خود او کوچکترین سخنی در نکوهش در قاتل مسلمان بیان نکرد که یکی از آنها سر بانوی سالمندی را که در کلیسا مشغول نماز بود از بدن جدا کرد و گلوی یک بانوی دیگر را نیز با چاقو شکافت.

رژیم ایران که در برابر سرکوب مسلمانان اویغور در چین همچنان سکوت کرده، کوچکترین سخنی در نکوهش جنایات اخیر فرانسه که به نام اسلامی صورت گرفته بیان نکرد.

ولایتی همچنین درگیری نظامی بین ارمنستان و آذربایجان بر سر قره باغ علیا را به آن چه که “فتنه گران بین المللی” خواند نسبت داد و این در حالی که رژیم ایران با رساندن اسلحه به ارمنستان، ارتش آن کشور را تشویق کرده بود برای اشغال ناحیه قره باغ علیا، به جمهوری آذربایجان حمله کند.