پادشاه اردن: هیچ گزینه دیگری جز ادامه میانجیگری ایالات متحده وجود ندارد

در واکنش به اظهارات مقامات فلسطینی که گفته اند ایالات متحده نمی تواند نقض یا میانجی بی طرف را ایفا کند، و از این رو، فلسطینیان از آن کشور روی می گردانند، ملک عبدالله دوم پادشاه اردن گفت که بدون نقش آفرینی آمریکا، نمی توان صلح بین اسرائیل و فلسطینی ها را پیش برد.

پادشاه اردن که در شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا مورد مصاحبه قرار گرفته بود و به پرسش های فرید ذکریا پاسخ می گفت، ار عین حال اقدام پرزیدنت ترامپ را در مورد پایتختی اورشلیم برای اسرائیل، مورد انتقاد شدید قرار داد.

ملک عبدالله گفت: حتی پس از آن که ایالات متحده تصمیم گرفته است برخلاف کشورهای دیگر، سفارتخانه خود را از تل آویو به اورشلیم منتقل سازد، هنوز می تواند نقش میانجی را بین اسرائیل و فلسطینیان ایفا کند و در این زمینه کسی یا کشوری نمی تواند جایگزین ایالات متحده شود.

در دیدار ماه گذشته معاون رئیس جمهوری ایالات متحده از اردن، ملک عبدالله موضع مشابهی بیان داشته بود.

در حالی که سازمان تروریستی حماس، پرزیدنت ترامپ را مورد نفرین قرار داده و به او توهین کرده است، سران حکومت خودگردان فلسطینی نیز خشم خود را بیان داشته و اعلام کردند که از این پس ایالات متحده نمی تواند نقش یا میانجی بی طرف را ایفا کند. محمود عباس ملاقات با مایک پنس را هنگام دیدار او از منطقه تحریم کرد.

یک دیدگاه

  1. صلح بین اسرائیل و فلسطینیها فقط یک سراب است تا فلسطینیها بطور پله ای امتیاز بگیرند اما اراده فلسطینیها در دست ایران است و اراده ایران بر نابودی کامل اسرائیل و تمامی یهودیان و مسیحیان و بودائیان و سنی های علم است و اگر باور ندارید از ساده لوحی خودتان و تفسیرهای غلطی است که عوامل ایران با نام مخالف رژیم! اما درواقع جاسوسان ایران بشما میدهند.گلشیفته فراهانی یک جاسوس است.

Comments are closed.