پرزیدنت ترامپ با نتانیاهو تلفنی رایزنی کرد تا علیه رژیم ایران همآهنگی باشد

در ادامه تلاش های پرزیدنت ترامپ برای ایجاد یک جبهه قدرتمند علیه زیاده خواهی های حکومت اسلامی ایران، رئیس جمهوری ایالات متحده سپیده دم امروز (چهارشنبه) با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تلفنی گفتگو کرد. دفتر نخست وزیری اسرائیل اعلام کرد که در این تماس تلفنی، موضوع رویارویی با فتنه گری های رژیم ایران مطرح گردید. ولی درباره حزئیات آن توضیحی داده نشد.

ولی کاخ سفید واشنگتن در بیانیه جداگانه ای، با اعلام انجام این تماس تلفنی، نوشت که هدف ایجاد هماهنگی تنگاتنگ برای خنثی کردن عملیات منفی رژیم ایران در منطقه بوده است.

پرزیدنت ترامپ پیشتر با ولیعهد عربستان سعودی و امیر قطر نیز گفتگو کرد و آگاهان می گویند که در آن تماس ها نیز همین موضوع مطرح شده است.

پرزیدنت ترامپ حدود پنج هفته دیگر باید تصمیم بگیرد که آیا در برجام خواهد ماند و یا آن را ترک خواهد کرد. این تصمیم بستگی به میزان موفقیت کشورهای اروپایی در متقاعد کردن حکومت ایران به انجام تغییرات اساسی در توافق اتمی موسوم به برجام می باشد. ولی کشورهای اسپانیا، ایتالیا و اتریش، حتی با این طرح نیز مخالفت می ورزند.

تصور می رود که کشورهای اروپایی در متقاعد ساختن ایران برای موافقت با تغییرات شکست خورده اند و از این رو طرح دیگری ارائه کردند که به موجب آن تحریم های جدیدی علیه حکومت ایران به خاطر ادامه برنامه های موشکی و دخالت های جنگی در کشورهای دیگر برقرار گردد.

ولی احتمال می رود که این طرح به خواسته های پرزیدنت ترامپ پاسخ کافی نمی دهد و در ضمن ممکن است بهانه ای به دست رژیم ایران بدهد که خروج از برجام را اعلام کند. با این همه، برخی تحلیلگران بعید می دانند که حکومت ایران جرات کند از برجام خارج شود، زیرا ممکن است با واکنش کوبنده کشورهای اروپایی و ایالات متحده روبرو گردد و پایه های رژیم کاملا متزلزل شود.

یک دیدگاه

  1. ما ایرانیها از این آخوند سرکرده نادان (خائنه ای ) و سیاستهای ابلهانه اش که در خواب و خیال سیر میکند بسیار ناراضی ایم که ایران را سالیان سال به قهقرا برده است خدا فقط به داد این مردم برسد

Comments are closed.