پرزیدنت ترامپ  در مراسم امضای فرمان اجرایی گفت: ایالات متحده به طور کامل به اجرای همه تحریم ها علیه ایران متعهد است

از روز دوشنبه ۱۵ مرداد دور اول و جدید تحریم های آمریکا بر علیه حکومت اسلامی اجرایی شد

پرزیدنت ترامپ  در مراسم امضای فرمان اجرایی گفت:  ایالات متحده به طور کامل به اجرای همه تحریم ها علیه ایران متعهد است و با کشورهایی که با ایران تجارت دارند از نزدیک کار می کند تا با تحریم ها به طور کامل انطباق داشته باشند.

رئیس جمهوری آمریکا گفت کشورها و نهادهایی که فعالیت های خود را با ایران کاهش ندهند با خطر روبرو شدن با عواقب شدیدی رو به رو خواهند بود.

او گفت از اینکه بسیاری از شرکت های بین المللی از هم اکنون نیت خود را برای کاهش یا قطع واردات نفت خام ایران اعلام کرده اند، خرسند است.

رئیس جمهوری آمریکا گفت از همه کشورها می خواهد چنین گام هایی بردارند و برای رژیم ایران روشن سازند که آنها باید دست به یک انتخاب بزنند: یا رفتار تهدیدآمیز بی ثبات کننده خود را تغییر دهید و به اقتصاد جهانی ملحق شوید، یا به مسیر انزوای اقتصادی ادامه دهید.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا نیز در اظهار نظری را درباره اجرایی شدن دور اول و جدید تحریم های آمریکا بر ضد حکومت اسلامی ایران گفت: هنوز شواهدی از تمایل ایران به تغییر رفتار نمی بیند.

مایک پومپئو گفت که دولت دونالد ترامپ، که در ماه مه از توافق اتمی ایران و گروه پنج به علاوه یک خارج شد، حاضر است از مرحله تحریم ها بگذرد اما این نیازمند “تغییرات خیلی بزرگی” از طرف ایران است.

او که از یک سفر سه روزه به جنوب شرقی آسیا برمی گشت در هواپیما به خبرنگاران گفت: “ما امیدواریم که بتوانیم راهی برای عبور از این مرحله پیدا کنیم اما این نیازمند تغییرات خیلی بزرگی از سوی رژیم ایران خواهد بود. آنها باید مثل یک کشور عادی رفتار کنند. این درخواست ماست. خیلی ساده است.”

او همچنین گفت: “… فکر می کنم رئیس جمهور همین امروز صبح گفت که خوشحالیم صحبت کنیم، اگر شرایط مناسبی فراهم شود که به نتیجه خوبی بیانجامد، شاید این مسیری باشد که آنها حاضر باشند در آن قدم بگذارند اما امروز شواهدی از آرزوی آنها برای تغییر رفتار دیده نمی شود.

مایک پمپئو همچنین با اشاره به اعتراض های روزهای اخیر در ایران گفت: “مردم ایران ناراضی هستند و این نارضایتی از آمریکا نیست بلکه از حکومت خودشان است.”

به گفته او این نارضایتی از بابت عدم تحقق وعده های اقتصادی حکومت است.

آقای پمپئو گفت موضع دونالد ترامپ در این باره روشن است و آن این است که مردم ایران باید نقش مهمی در انتخاب رهبران خود داشته باشند.

او ساعتی بعد از این سخنان در توییتی نوشت: “ما عمیقا نگران گزارش ها درباره خشونت رژیم ایران علیه شهروندان غیرمسلح هستیم. آمریکا از حق مردم ایران برای اعتراض علیه فساد و سرکوب رژیم، بدون ترس از تلافی جویی حمایت می کند. ما از رژیم ایران می خواهیم به حقوق انسانی مردم خود احترام بگذارد.”

چندین شهر ایران از اواسط هفته پیش شاهد اعتراضات ضدحکومتی بوده است که از جمله برای چند روز در گوهردشت کرج انجام شد.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا چند روز پیش نیز در توییتر شخصی خود پس از تظاهرات مردم ایران بر ضد حکومت اسلامی حمایت کرده و نسبت به گزارش ها از خشونت علیه معترضان در ایران ابراز نگرانی کرد.

امروز دوشنبه پانزدهم مردادماه دوره اول و جدید تحریم های آمریکا بر علیه جمهوری اسلامی به اجرا در آمد و به موجب آن فروش ارزهای خارجی و دلار و همچنین طلا و فلزات گرانبها به ایران ممنوع می شود و هر کشوری که با جمهوری اسلامی وارد معامله شود مورد تحریم ایالات متحده قرار می گیرد.

یک دیدگاه

  1. آتش کشیده شدن درب مساجد در کشور ایران مى تواند مقدمه ایى باشد براى تاسیس بت خانه هاى عظیم و غول پیکر در سراسر کشور ایران .

Comments are closed.