پرزیدنت ترامپ دوباره گفت که پس از پیروزی او در انتخابات کنونی، رژیم ایران با مذاکرات جدید موافقت می کند

پرزیدنت ترامپ همچنان به ابراز خوش بینی در مورد کشورهای بیشتری که در راه برقراری مناسبات دوستی با اسرائیل هستند، می افزاید. به گفته او، اکنون احتمال دارد که ۹ کشور دیگر از اقدام امارات و بحرین پیروزی کنند و روابط خود را اسرائیل عادی سازند. امیرنشین های قطر، سلطان نشین عمان و حتی کویت که با رژیم یاران مناسبات بسیار دوستانه ای دارد، از جمله این کشورها ارزیابی شده اند.

پرزیدنت ترامپ در سخنان خود کاستی های توافق برجام را دوباره یک به یک برشمرد و علت خروج ایالات متحده از آن را دوباره تشریح کرد و در همین رابطه گفت که هر روز کشورهای بیشتری تصمیم می گیرند به اسرائیل نزدیک شده و با این کشور مناسبات دوستی و همکاری برقرار سازند.

پرزیدنت ترامپ که در چارچوب کارزار انتخاباتی خود به ایالت ویسکانسین رفته است، در ادامه نطق خود گیرامون احتمال موافقت رژیم ایران به وارد شدن به دور جدید گفتگوها با ایالات متحده گفت: «هنگامی که ما در انتخابات پیروز شویم،، در همان هفته اول پس از انتشار نتایج انتخابات، رژیم ایران با ما تماس خواهد گرفت و وارد گفتگو خواهد شد».

از دیدگاه پرزیدنت ترامپ، اگر گفتگوها آغاز شود، در مدت کوتاهی می توان به توافق خوبی رسید.

مقامات حکومت ایران همچنان از عدم اعتماد به ایالات متحده سخن می گویند و خامنه ای گفته است که او بی تجربه نیست که به میل خود وارد مذاکراتی شود که هدف از آن آسیب رساندن به قدرت و امتیازاتی باشد که رژیم هم اکنون از آنها برخوردار است.

ولی آشنایان امور ایران می گویند موقعیت اقتصادی حکومت آنقدر وخیم است که اگر تحریم ها متوقف نشود و ارز خارجی به سوی ایران سرازیر نگردد، حکومت در ظرف مدت کوتاهی به ورشکستگی کشانده خواهد شد. به گفته آنان، همانگونه که چنین تنگنای اقتصادی در چند سال پیش بود که علی خامنه ای به نرمش قهرمانانه کشاند و وارد مذاکرات برای امضای برجام شد، اکنون فشارهای بسیار بیشتری بر حکومت وارد می آید که تنها راهکار آن، رسیدن به مرحله لغو تحریم های آمریکایی می باشد.

پرزیدنت ترامپ در این سخنرانی، یک بار دیگر هشدار خود در برابر تهدیدهای رژیم ایران را تکرار کرد و گفت: اگر آن حکومت بخواهد در انتقام هلاکت قاسم سلیمانی یک شهروند آمریکایی را بکشد، با پاسخ هزار برابر روبرو خواهد شد.

رئیس جمهوری ایالات متحده این سخنان را در واکنش به گزارشی گفت که به موجب آن، مزدوران حکومت ایران قصد داشته اند سفیر ایالات متحده در آفریقای جنوبی را که یک بانو می باشد به قتل برسانند.