پرزیدنت ترامپ: رژیم دروغگوی ایران، هرگز، هرگز نباید به بمب اتمی دست یابد

عکس آرشیوی: دیدار پرزیدنت ترامپ و بنیامین نتانیاهو در کاخ سفید در آخرین سفر نخست وزیر اسرائیل به واشنگتن

رهبران ایالات متحده از افشاگری نخست وزیر اسرائیل ابراز خرسندی کردند و گفتند که برخی از اسنادی را که نتانیاهو به آن ها اشاره کرد دیده اند و در مورد واقعی بودن این سندها تردیدی وجود ندارد.

پرزیدنت ترامپ دقایقی پس از پایان کنفرانس رسانه ای نتانیاهو در تل آویو، اعلام داشت که اظهارات نتانیاهو، درستی انتقادهای او از توافق اتمی موسوم به برجام را به اثبات می رساند. با این همه، او فاش نساخت که کمتر از دو هفته دیگر، درباره ماندن یا خروج از برجام چه تصمیمی خواهد گرفت.

مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده نیز که پریروز در اسرائیل بود در بیانیه ای نوشت که اسناد اتمی ایران را که اسرائیل در اختیار گرفته “معتبر” می داند و بر این باور است که این اسناد دروغپردازی های حکومت ایران را در مورد هدف های رژیم در اجرای برنامه های اتمی موثق می داند.

پمپئو نتیجه گرفت که برجام برپایه این دروغپردازی های رژیم ایران بنا شده است و فاقد شفافیت می باشد.

با توجه به سخنان پرزیدنت ترامپ که افشاگری نتانیاهو را تائیدی در مورد دیدگاه خود تلقی کرد، ارزیابی شده که کنفرانس رسانه ای شب گذشته (دوشنبه) به او کمک خواهد کرد به دنیا توضیح دهد که چرا خواهان اصلاح و یا باطل کردن برجام می باشد.

در بیانیه کاخ سفید آمده است که اسنادی که اسرائیل توانسته در اختیار بگیرد، نشان می دهد که رژیم ایران در پی تولید بمب هسته ای و تلاش برای سوار کردن آن به روی موشک بوده است.

پرزیدنت ترامپ متوقف ساختن برنامه های موشکی حکومت ایران را یکی از اقدامات بسیار ضروری، برای رفع خطرات امنیتی از جانب حکومت ایران علیه کشورهای دیگر خاورمیانه، به ویژه اسرائیل و عربستان سعودی، و همچنین تامین امنیت ایالات متحده می داند.

اگر برنامه های موشکی رژیم ایران متوقف گردد و موشک های تولید گردیده برچیده شود، رژیم ایران امکان فروریختن بمب اتمی بر سر کشورهای دیگر را از دست خواهد داد.

در بیانیه کاخ سفید گفته شده که افشاگری نتانیاهو، در واقع تائید اطلاعاتی است که ایالات متحده پیشتر در مورد برنامه های اتمی رژیم ایران می دانسته است. زیرا رژیم ایران با اجرای یک برنامه گسترده و به طور مخفی و محرمانه، قصد تولید بمب اتمی داشت، ولی در این تلاش ناکام ماند.

در این بیانیه آمده است که افشاگری نتانیاهو ثابت کننده این واقعیت است که رژیم ایران علیه همسایگان خود جنگ افزارهای ویرانگر به کار می برد و هرگز، هرگز نباید به آن رژیم امکان داد به بمب هتسه ای دست یابد.

مایک پمپئو وزیر خارجه، در بیانیه خود نوشت: «سال های متمادی رژیم ایران با توسل به تزویر و ریا، ادعا می کرد که اتم را برای مصارف مسالمت آمیز می خواهد، ولی اسنادی که اسرائیل توانسته است از داخل ایران به دست آورد نشان می دهد که رژیم ایران حقیقت را نمی گفته است.