پرزیدنت ترامپ میگوید:مزاحمت قایق های سپاه پاسداران به صفر رسیده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در توییتر جدید خود درباره مزاحمت قایق های ایرانی برای ناوهای جنگی آمریکا نوشت: این مزاحمت‌ها در سال جاری به صفر رسیده است.

اشاره پرزیدنت ترامپ به نزدیک شدن قایق های تندرو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آبهای آزاد خلیج فارس در چهار سال اخیر است.

بارها ناوهای  جنگی آمریکا گزارش دادند این قایق های ایرانی برخلاف عرف دریایی به این ناوهای جنگی نزدیک شده‌اند. پیشتر دولت ترامپ  گفته بود نزدیک شدن و مزاحمت این قایق ها را تحمل نمی کند.

یک سال پیش هم که یک قایق به ناو جنگی آمریکا نزدیک شد یک ناوشکن نیروی دریایی ایالات متحده به قایق سپاه پاسداران که بدون توجه به اخطارهای متعدد به رفتار تحریک آمیز خود ادامه می‌داد مانور اخطار شلیک کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس سخنگوی ناوگان پنجم ایالات  متحده در بحرین درباره وقوع این حادثه را دوشنبه چهارم اردیبهشت اعلام کرد و گفت: یک قایق تندرو سپاه پاسداران ایران به ناو آمریکایی در خلیج فارس نزدیک شده و به اخطارها توجهی نکرده است. این افسر نیروی دریایی آمریکا توضیح داد: ناوشکن مهن به منظور روشن شدن نیت قایق ایرانی چندین بار سعی کرد که  ارتباط رادیویی عرشه به عرشه برقرار کند همچنین پیام های هشدار ارسال شد. دوباره آژیر خطر به صدا درآمد و پنج بار هم سوت کشتی کشیده شد. در نهایت با نزدیک شدن به فاصله یک هزار متری ناو آمریکایی گلوله هشدار به سوی آن شلیک شد و قایق از محل دور گردید. مقام‌های ایرانی درباره این تنش اظهار نظری نکردند. همچنین یک مقام آمریکایی یه فاکس نیوز  گفته که در زمان نزدیک شدن قایق ایرانی خدمه ناو مهن مسلح شده بودند. او این رفتار قایق تندرو سپاه را عملی آشکارا تحریک‌آمیز نامیده است.

پیش از این نیز قایق های تندرو سپاه پاسداران بر خلاف عرف دریایی شناورها فاصله لازم با ناوهای جنگی را زیر پا گذاشته بودند  سخنگوی کاخ سفید پیش از این تاکید کرده یود: آمریکا اقدامات تحریک آمیز تهران را در خلیج فارس تحمل نمی‌کند.

یک دیدگاه

Comments are closed.