پرزیدنت ترامپ می خواهد ابرقدرتی در فضا را به ایالات متحده باز گرداند

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با تکرار این خواسته خود که آمریکا باید رهبریش در فضا را پس بگیرد از طرح تشکیل یک نیروی فضایی خبر داد. به گزارش خبر گزاری آسوشیتت پرس پرزیدنت ترامپ در دیدار با مشاوران امور فضایی کاخ سفید گفت: جهت تضمین برتری آمریکا در عرصه فضایی وزارت دفاع آمریکا را مامور تشکیل این نیرو می‌کنم.

وی چشم انداز روشنی برای برنامه فضایی ایالات متحده ترسیم کرد و فعالیت در این عرصه را با امنیت ملی آمریکا مرتبط دانست و گفت: نمی خواهد چین ُروسیه و دیگر کشور‌ها از ما سبقت بگیرند.

پرزیدنت ترامپ با تاکید بر اینکه کشف افق‌های نو و درنوردیدن مرز جوهرهٔ وجودی آمریکا‌یی هاست افزود: دولت من میراث ایالات متحده را به عنوان بزرگترین کشور فعال در فضا باز پس خواهد گرفت. وی هنگام امضای فرمان سیاستهای جدید فضایی کشور با بیان اینکه: آمریکا باید در فضا سلطه داشته باشد گفت :قرار است ما هم نیروی هوایی داشته باشیم هم نیروی فضایی مجزا از هم اما برابر.

رئیس جمهوری آمریکا پیشتر نیز پیشنهاد تشکیل یک واحد فضایی مستقل را که بخش‌هایی مانند آنچه نیرو‌های هوایی دریایی و زمینی ارتش دارند در بر داشته باشد را مطرح کرده بود.  آمریکا علاوه بر ۳ نیروی زمینی هوایی و دریایی شامل تفنگ داران دریایی و گارد ساحلی نیز میشود.