پرزیدنت ترامپ گفت: هر کس با ایران معامله کند با آمریکا معامله نخواهد کرد

پرزیدنت ترامپ روز دوشنبه ۱۵ مرداد فرمان اجرایی شدن تحریم ها بر غلیه حکومت اسلامی را امظا کرد

پرزیدنت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، ساعاتی بعد از بازگشت دور اول تحریم‌های هسته‌ای علیه حکومت اسلامی هشدار داد که از این به بعد کسانی که با ایران معامله کنند نمی‌توانند سهمی در بازار آمریکا داشته باشند.

آقای ترامپ در توییتر خود نوشت: “تحریم‌های ایران رسما اعمال شد. این تحریم‌ها شدیدترین تحریم‌هایی است که اعمال شده و تازه در ماه نوامبر باز هم تشدید خواهد شد. هر کس با ایران معامله کند، با آمریکا معامله نخواهد کرد. من به دنبال صلح جهانی هستم، و کوتاه نمی‌آیم.”

روز دوشنبه ۶ اوت (۱۵ مرداد) رئیس جمهور آمریکا فرمان اجرایی از سرگیری بخشی از تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را امضا کرد و این فرمان از بامداد امروز، سه‌شنبه ٧ اوت (١۶ مرداد) به وقت شرق آمریکا اجرا شد

دور دوم تحریم‌های ایالات متحده بر علیه جمهوری اسلامی از روز ۱۳ آبان اجرایی خواهد شد که  به موجب آن ایران از فروش نفت خود منع خواهد شد و هیچ کشوری حق ندارد که از ایران نفت بخرد.

در روز ۱۸ اردیبهشت پرزیدنت ترامپ اعلام کرد که دولت آمریکا از قرارداد اتمی ایران با ۶ کشور غربی خارج میشود و بعد از آن مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا با تعیین کردن ۱۲ شود اعلام کرد که هرگاه این ۱۲ شرط از جانب جمهوری اسلامی انجام شود دولت آمریکا با جمهوری اسلامی وارد مذاکره خواهد شد.

محدودیت‌های آمریکا شامل تحریم‌های ثانوی هم می‌شود که بر اساس آن آمریکا شرکت‌های خارجی طرف معامله با ایران را مجازات می‌کند.

هشدار پرزیدنت ترامپ به جهان برای معامله با جمهوری اسلامی بر پایه تحریم های ثانویه می باشد که آمریکا شرکت‌های خارجی طرف معامله با ایران را مجازات می‌کند.

اروپا تلاش دازد که راه حلی برای ادامه همکاری های اقتصادی با حکومت اسلامی بیابد اما آمریکا با قاطغیت هشدار داده که اروپا و جهان باید میان آمریکا و حکومت ایران یکی را انتخاب کنند.

4 دیدگاه‌

  1. از آیت الله خامنه ای در جهان با نام هیتلر قرن ۲۱ و یا ابوبکربغدادى ایران نیز یاد مى شود آیا رهبر داعش شیعه در کشور ایران جنگ جهانى سوم را آغاز خواهد کرد یا نه ؟ آیا رویاى تاسیس امپراطورى جهانى آخوند محقق خواهد شد یا نه ؟

Comments are closed.