پژوهشگر عربستان سعودی آرزو می کند که سفارت اسرائیل، در ریاض گشایش یابد

عبدالحمید الحکیم، اندیشمند عربستان سعودی و رئیس مرکز پژوهش های خاورمیانه در شهر جده، در بسیاری از تلویزیون ها مورد مصاحبه قرار می گیرد

یک تحلیلگر برجسته عربستان سعودی می گوید که آرزو دارد سفارت اسرائیل هرچه زودتر در ریاض گشایش یابد.  این روزنامه نگار به نام عبدالحمید الحکیم، در مقاله خود می نویسد که به سود عربستان سعودی خواهد بود که با اسرائیل مناسبات دوستانه برقرار سازد و تنفری را که تا کنون نسبت به یهودیان در عربستان ابراز شده کنار گذارد و به ویژه در جهان عرب و اسلامی با یهودستیزی مبارزه کند و با اسرائیل روابط همکاری و دوستی برقرار سازد.

عبدالحمید الحکیم که یکی از پژوهشگران امور خاورمیانه است، ریاست یک مرکز مطالعاتی را نیز در ریاض به عهده دارد. او دو سال پیش از اسرائیل دیدن کرده و آن چه در این کشور دیده او را سخت مورد تاثیر قرار داده و اکنون در مقاله خود می نویسد که هفتادمین سال تولد دوباره اسرائیل را از صمیم قلب به مردم این کشور شادباش می گوید.

الحکیم در رشته مقالات و پیام های توییتری، بارها جانبداری خود را از اسرائیل بیان کرده و کشورهای عرب را فراخوانده که با اسرائیل به صلح و آشتی برسند.

این پژوهشگر و بسیاری دیگر از روزنامه نگاران عربستان سعودی و امیرنشین های عرب، در عین حال که به شیوه ای آشکار از لزوم دوستی با اسرائیل سخن می گویند، رژیم اسلامی ایران را با صراحت مورد انتقادهای گزنده قرار می دهند.

در گزارشی که روز گذشته در وبسایت رادیو پیام اسرائیل انتشار یافت، پیام توییتری یک روشنفکر عبربستان سعودی نقل گردید که در آن گفته است که اگر در سوریه، بین رژیم ایران و اسرائیل جنگ درگیر شود، او در کنار اسرائیل خواهد ایستاد، زیرا خطر واقعی، از جانب حکومت اسلامی ایران است.

5 دیدگاه‌

  1. اخوندهای بی بصیرت که همواره مرده را به زنده ترجیح می دهند سالهاست که روی اسب مرده فلسطین شرط را باخته اند و عرب ها را نشناخته اند /البته این اخوندها وقتی که خودشان در مرحله خطر قرار بگیرند هر نوع سازشی را می پذیرند و جام زهر با مزه تسلیم و بردگی را هم سر می کشند.

    • همون طور که فکر میکردی اگر، به یک یهودی و اسراییلی حمله کنی، سپاه و وزارت اطلاعات، پشت تو رو می گیرن اما دیدی که با کاتر قیمه قیمه شدی و آخرش مجبور شدی، جام زهر با مزه تسلیم و بردگی را هم سر بکشی، و به مزد و اعتبار ساختگی که بهت میدن، بسنده کنی،
      مگه نه؟
      (ابله، چیزی که نمی دونستی این بود که سیاست اونها انکار چنین اتفاقاتی برای یهودیان هستش،اونهم به هر قیمت وهزینه ای، نه تاییدش و تایید اقدام تو)

  2. به عنوان یک شهروند ایرانی از جمهوری اسلامی چند پرسش دارم: و آن اینکه چرا مسئله ی اسرائیل را مسئله ی کشور ایران کرده اید؟ آیا ما با اسرائیلی ها هم مرز هستیم؟ آیا آن ها به کشور ما دست درازی کرده اند؟ مگر ما مرز مشترکی داریم که دائم شاخ و شانه به اسرائیل می کشیم؟ آیا این خلاف قوانین بین الملل نیست که یک هموند این جامعه جهانی به دیگر هموند آن بگوید شما را نابود می کنیم؟ آیا با این کارها به تمامیت عرضی ایران و یک پارچگی آن آسیبی جبران ناپذیر نمی رسد؟ استقلال و آزادی کشور ایران را بهانه کرده اید تا نابودی کشور دیگری را رقم بزنید که چه؟ آیا کشورمان در اثر این سیاست بد به مخاطره نمی افتد؟ این سیاست بد را کی کنار می گذارید؟

  3. والا ما هم دوست داریم سفارت اسراییل در ایران باز بشه و با مردم اسراییل برادر و دوست باشیم. راستی هیچ کجا ندیدم زمانی که نمایندگان انگلیس و آمریکا که با خمینی در فرانسه دیدار میکردند از او نظرش را راجع به اسراییل پرسیده باشند.

Comments are closed.