پیشرفت های تکنولوژی اسرائیل: شرکت دانش بنیان به بهای ۲ر۳ میلیارد دلار به یک کمپانی آمریکایی فروخته شد

از نظر منابع طبیعی، می توان گفت که اسرائیل هیچ ندارد: نه آب دارد، نه نفت دارد، نه معادن طلا و مس دارد و نه منابع طبیعی دیگری که ثروت زا باشد. البته اسرائیل در سال های اخیر منابع بسیار غنی گاز در آب های دریای مدیترانه و در فواصل دوری از سواحل خود کشف کرده و هم اکنون از آن استفاده می کند. ولی این منابع نیز در داخل اسرائیل نیست و نمی تواند جزو منابع طبیعی کشور محسوب شود.

ولی اسرائیل، و اصولا یهودیان در جهان، یک ثروت بزرگ ملی دارند و آن فکر و ابتکار آنان است. این استعداد، به ویژه در رشته تکنولوژی و نوآوری ها چشمگیر بوده است.

البته نه با این ادعا که یهودیان باهوش تر از دیگران هستند. خیر!

یهودیان فرزندان خود را از کودکی به اندیشیدن و ابتکار عادت می دهند. هرگز به یک کودک نمی گویند که “تو بچه ای، کنار بنشین”. از سن سه سالگی به کودک اسرائیلی یاد می دهند که بیاندیشد، استدلال کند، به بحث و مجادله بپردازد و با مشکلات دست و پنجه نرم کرده و برایشان راه حل بیابد.

آزادی اندیشه، به پیشرفت علمی و تکنولوژی می انجامد. و اکنون بشنوید که یکی دیگر از شرکت های دانش بنیان اسرائیل به یهای سه میلیارد و دویست میلیون دلار به یک کمپانی آمریکایی فروخته شد. تخصص شرکت اسرائیلی، شیوه ای که با آن می توان نوشیدنی های گازدار برای مصرف خانگی تولید می کند دستگاه های تولیدی کمپانی اسرائیل در بسیاری از خانه های اسرائیل دیده می شود و اکنون کمپانی آمریکایی که از جمله صاحب کارخانجات پپسی -کولا نیز در سراسر جهان می باشد، با پرداخت یک مبلغ نجومی، یک شرکت دانش بنیان اسرائیلی را خریداری می کند.