کشف دارو توسط دانشمندان اسرائیلی، ممکن است امیدهای تازه ای برای مبتلایان به سرطان خون  به وجود آورد

کشف دارو توسط دانشمندان اسرائیلی، ممکن است امیدهای تازه ای برای مبتلایان به سرطان خون  به وجود آورد

در اورشلیم اعلام شد که یک داروی جدید برای درمان سرطان خون مراحل پایانی آزمایش خود را می گذراند و به زودی به بازار خواهد آمد. این دارو را دانشمندان دانشگاه عبری  اورشلیم، بدنبال سال ها بررسی و آزمایش ارائه کرده اند که یک داروی بیولوژیک است و مواد شیمیایی ندارد و از این رو زیان های حاشیه ای آن ممکن است جزیی بوده و یا اصلا وجود نداشته باشد.

دانشمندان اسرائیلی می گویند که با ارائه این داروی جدید، از این پس نیازی به شیمی درمانی بیماران مبتلا به سرطان وجود نخواهد داشت.

داروی جدید روی حیوانات آزمایشگاهی تجربه شده و دانشمندان می گویند که احتمال درمان بیماران سرطان خون با این داروی جدید، بیش از پنجاه درصد است.

داروی جدید اکنون باید مرحله حساس دیگری را بگذراند و آن به آزمایش گذاشتن آن در بدن خود بیماران است.

آزمایش هر داروی جدید به روی بدن انسان، روندی است که ممکن است چند سال طول بکشد و پس از آن، اداره دارو و مواد غذایی (اف دی اِی) در ایالات متحده باید اجازه آن را صادر کند.

گروه دانشمندان اسرائیلی که داروی جدید را تولید کرده، می گوید که این دارو راه کاملا تازه ای را برای درمان سرطان خون ارائه می کند که تا کنون آزمایش نگردیده و از این رو احتمال موفقیت آن بسیار زیاد است.

گروه دانشمندان اسرائیلی، استادان برجسته دانشکده پزشکی دانشگاه عبری اورشلیم هستند که ریاست آن ها را پروفسور یانُن بن نریا به عهده داشته است.

یک دیدگاه

  1. این خبر براى خانوادهٴ ما بسیار شادى آفرین است زیرا همسر من با ۶۵ سال سن گرفتار مریضى سرطان خون میباشد . ما در فلوریدا زندگى میکنیم ، حدود دو سال پیش دکتر متخصص در آزمایش خون خانم من دریافت کرد که پروتئین خونش بالاست و شروع به درمان سرطان نمود ، بطور خلاصه عرض میکنم که پس از آزمایشات متعدد تجویز این کپسول را با برنامه ریزى خاص شروع کردند. « Revlimid capsule 15 mg » خیلى خوشحال میشوم اگر مرا در جریان آمادگى این دارو برا ى تجویز به بیماران قرار دهید . شاید بدین وسیله بتوانیم با یارى شما و دکتر متخصص محلى همسرم را نجات دهیم . با تشکر از دانشکدهٴ پزشکى دانشگاه اورشلیم و با یک دنیا سپاس از رادیو پیام اسرائیل . به روز .

Comments are closed.