گروه‌های معترض فرانسوی  با دادن فراخوان از مردم فرانسه خواسته اند که برای تحقق خواسته های مشروع شان دست به تظاهرات بزنند

داعش بلافاصله در بیانه اقدام شریف شکات را به خود نسبت داد

امروز جمعه و فردا گروه‌های معترض فرانسوی  به نام جلیقه زردها با دادن فراخوان از مردم فرانسه خواسته اند که برای تحقق خواسته های مشروع شان دست به راهپیمایی و تظاهرات بزنند .

در این حال هوای  بحرانی که هنوز دولت نتوانسته است بر بحران حاکم فائق آید و مردم ناراضی را خوشحال کند رهبران گروه های چپ و راست افراطی هم بر این آتش نا رضایی ها دامن می‌زند و قصد تضعیف دولت را دارند .

دولت هم به خواسته های مردم  واقف است و در رفع آن اقدام خواهد کرد و گفته است با تظاهرات و ویران کردن شهر ها و اماکن دولتی این کار به سامان نمی رسد.

رئیس پلیس فرانسه اعلام کرد که عامل تیراندازی در بازار کریسمس استراسبورگ پس از شناسایی به سوی پلیس آتش گشود و در اثر حمله پلیس کشته شد .

داعش بلافاصله در بیانه اقدام شریف شکات را به خود نسبت داد عامل تیراندازی در بازار کریسمس استراسبورگ شهر استراسبورگ فرانسه دو روز بعد از تیراندازی در این بازار عاقبت به دام افتاد , و کشته شد .

وزیر کشور فرانسه اعلام داشت پنج شنبه شب  نیروهای ویژه پلیس شریف شکات را ۲۹ ساله را در محله نوی درف استراسبورگ شناسایی کردند , و در جریان تلاش پلیس برای دستگیری شکات , او به سمت نیروهای پلیس آتش گشود که در این مبادله آتش به قتل رسید.

شریف شکات بیش ازاین ۲۷ بار به جرم سرقت و خشونت محکوم شده بود او زاده استراسبورگ است تابعیت فرانسوی داشت اما خانواده او از شمال آفریقا به فرانسه مهاجرت کرده بودند .

او متهم اصلی این حمله تروریستی سه شنبه ۲۰ آذر در شهر استراسبورگ فرانسه بود که در جریان آن چند نفر از مردم حاضر در بازار کریسمس آماج گلوله قرار گرفتند که در این حمله سه نفر کشته و ۱۲ تن نیز مجروح شدند.