گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجار لوله گاز اسرائیل به مصر را به عهده گرفت

گروه تروریستی داعش که در مصر نیز فعالیت گسترده ای دارد، ادعا کرد که مسئول انفجار خط لوله ای بوده که از اسرائیل به مصر گاز می رسانده است. ولی منابع مصری می گویند که دریافت گاز سوختی از تولیدات اسرائیل همچنان ادامه دارد.

رسانه های مصری روز گذشته (پنجشنبه) خبر دادند که لوله انتقال گاز از اسرائیل به مصر که از شبه جزیره سینا می گذرد، دچار انفجار شده است. ولی کمپانی “شورون” که این گاز را به مصر می فروشد اعلام داشت که در ارسال گاز به مصر هیچگونه اختلالی رخ نداده است.

گروه تروریستی داعش که فعالیت گسترده ای در شبه جزیره سینا و در میان بیابانگردان آن سرزمین دارد، مسئولیت انفجار لوله گاز را به عهده گرفت.

در گذشته، اسرائیل بود که از مصر گار سوختی خریداری می کرد. ولی در سال های اخیر اسرائیل توانست منابع سرشار گاز را در اعماق دریای مدیترانه شناسایی کند و به استخراج آن بپردازد و اکنون اسرائیل است که به مصر گاز می فروشد. لوله گاز از شبه جزیره سینا به خاک اسرائیل و اردن، در سال های گذشته چند بار هدف بمب گذاری قرار گرفت و ارسال گاز متوقف شد.

گروه های ترور که خواهان نابودی اسرائیل و سقوط رژیم سکولار کنونی در قاهره هستند، نه تنها می کوشند به صلح مصر با اسرائیل آسیب برسانند، بلکه خواهان تضعیف اقتصاد مصر هستند.

این گروه ها در گذشته چند بار گردشگران خارجی را هنگام دیدار از مصر هدف قرار داده و شماری از آن ها را به قتل رسانده بودند.

داعش یکی از گروه های اسلامی تروریستی در شبه جزیره سینا محسوب می شود که چند بار نیز در صدد برآمده در داخل اسرائیل به عملیات آدم کشی دست بزند و در یک مورد نیز چند سال پیش توانست سه اسرائیلی را به قتل برساند.